SERBIAN DRIFT CHAMPIONSHIP: Otvaranje ovogodišnje sezone drifta u Srbiji
Mesto pozitivnih vibracija.
Otvaranje sezone Serbian draft championshipa ove godine je u Čačku, gradu drifta, u kome se tradicionalno održavaju trke tokom maja meseca.
Ove godine obeležava se 10 godina od prve trke u gradu na Moravi i dvadeset godina od prvog Tuning Styling Show, eventa održanog na Novom Beogradu, 2003.godine. Druga destinacija drift karavana ove sezone je Bijeljina. Treća trka se vozi u Kuli a finale će biti ponovo u Čačku.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/05/17/shutterstock_369604061.jpg?itok=3stVFclF)
MNOGI NOVI VOZAČI OVO NE ZNAJU: Šta je ABS sistem kočenja i zbog čega je VAŽAN? (FOTO+VIDEO)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/05/15/shutterstock_2274122137.jpg?itok=35hAc8ni)
Predstavljen novi Reno Klio, novi svež i moderan izgled (FOTO+VIDEO)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/05/15/collage_maker-15-may-2023-11-49-am-2394.jpg?itok=TuEUJ1aZ)
EVO GDE MOŽETE NAPUNITI VAŠ ELEKTRIČNI AUTOMOBIL: Spisak i lokacije EV punjača u Beogradu i Srbiji
Drift se izdvaja od ostalih auto disciplina jer kombinuje brzinu automobila, snagu motora i preciznost u vožnji. Ne propušta se zbog izuzetne atmosfere, velikog broj učesnika i posetilaca, dima spaljenih guma, zvuka snažnih motora i gromoglasnog navijanja.
Ove godine trke se voze u terminu 27/28.05.2023. godine i počinju od 11 časova.
U subotu se vozi domaći SDC šampionat, podeljen u dve klase „Street“, i klasi "PRO " a u nedelju, prva ovogodišnja, međunarodna trka "Day of Champions".
Takmicenje počinje sa probnimam vožnjama i treninzima pa posle toga kreću kvalifikacije a po završetku kvalifikacija na osnovu osvojenih bodova prave se parovi i vozi se, twin-drift.
U zavisnosti od broja vozača može da se vozi se TOP 8 ili TOP 16 (a ponekad kada je registrovano mnogo vozača i TOP 32).
Tvinovi ili vožnja u parovima, u kojima svaki vozač prvi vozi kao vođa (lider), a u drugoj trci kao prateći vozač (pratioc). Cilj lidera je da prođe trku kompetentno i tečno, a pratilac mora sinhrono da ponavi pokrete lidera i da ostane jako blizu njega, ali da ne dozvoli sudar i odvajanje od automobila vodećeg takmičara.
U parovima, rezultat određuju sudije, a pobednik u twin driftu ide dalje kroz eliminacioni sistem.
Sudijiski tim čine trojica sudija, najčešće su u pitanju bivši drift vozači.
U cilju popularizacije i omasovljenja ove mlade auto discipline u Srbiji, od Prošle trkačke sezone uvodi se „Street“ klasa!
Šta je potrebno da se pridruži popularnoj drift familiji?
Ukratko, neophodan je automobil koji ima zadnju vuču i koji nije snažniji od 300ks. Pneumatici na njemu nesmeju biti veći od propisanih 225 x 17".
Sportsko sedište - popularna kadica i pojas sa kačenjem na četri tačke su obavezni ( mogu i sa isteklom homologacijom).
I sad najvažnije: zaštitni kavez/ roll bar se preporučuje ali u prvoj sezoni učestvovanja nije obavezan!
Potrebna je i trkačka licenca koju izdaje Sportski auto i karting savez Srbije (SAKSS).
Od opreme potrebne vozaču obavezani su trkački kombinezon, patike i kaciga (može i sa isteklom homoloacijom).
Možda nemate budžet da napravite čudovište snage 400 i više ks ali je zato "Street" klasa osmišljena za vas. Ovo je jedinstvena šampionska serija koja vozačima svih nivoa veština i podešavanja automobila, omogućava da se jeftino nadmeću i da pod jednakim uslovima pokušaju da se popnu na podijum.
Na kraju, nemojte nikad smetnuti s uma: Ulica nije trkačka staza!