SIGURNO NISTE ZNALI: Tačkice na šoferpajbni nisu tu kao ukras, evo čemu služe
Imaju duplu namenu.
Na rubovima stakla u automobilima i autobusima često možemo videti crnu liniju i iznad nje crne tačkice. Negde od 1950-ih na ovamo proizvođači automobila počeli su koristiti lepak kako bi prozor bio stabilan i to je bilo bolje rešenje od metalne podloge. Lepak je bio sigurniji, ali ipak nije bilo estetski zadovoljavajući.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2022/03/15/profimedia-0345824558.jpg?itok=-KY3VO_J)
SIGURNO STE SE ZAPITALI: Koliko dugo traje rezerva goriva na određenim automobilima?
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2022/07/11/profimedia-0560764682.jpg?itok=axW0jiAp)
OBAVEZNO JE DA ZNATE: Da li je udar groma opasan za električne automobile?
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/08/15/profimedia-0324127516.jpg?itok=Y5pz4Njk)
OPREZA NIKAD DOSTA: Kupovao polovnjaka u nemačkoj preko oglasa, pa ostao i bez para i bez kola
Crna boja je zapravo keramička boja, a služi da sakrije lepak. Osim toga, boja je zapečena što znači da je neuništiva. Služi da drži prozor na mestu i pritom skriva lepak.
Što se tiče tačkica, one su tu da izvrše estetski ugodan prelaz iz debelih crnih linija u prozirnost stakla. Tačke nisu nasumično postavljene. One postaju sve ređe što su udaljenije od crne linije.
Takav uzorak je estetski prihvatljiviji jer nema naglih prelaza. Međutim, čak ni tačkice nisu samo za ukrašavanje. Njihova druga svrha, osim vizualnog učinka, je kontrola temperature. Kako bi se staklo prilikom izrade moglo saviti, zagreva se.