Smartfon nebezbedan u vožnji, a šta je sa ekranom multimedijalnog sistema?
Pronalaženje funkcija na ekranu osetljivom na dodir može potrajati i do 48 sekundi.
Upotreba mobilnog telefona dok ste za volanom ili čak držanje u ruci tokom vožnje, kažnjivo je u većini zemalja. Osnovni razlog za to je činjenica da vozač mora da skrene pogled sa puta dok je zauzet korišćenjem smartfona.
Ali šta onda reći za ekrane osetljive na dodir koji su postali neizostavni deo dizajna većine novih automobila? Čak i tamo gde postoje dugmići, džojstik ili druge fizičke komande za kretanje kroz menije sistema, postoji mogućnost odabira naredbi dodirom i samim tim skretanje pogleda sa puta, piše sajt Automobili.ba.
Što je automobil noviji, to je njegov sistem komplikovaniji i teže je njime upravljati, kaže Ian Džek iz Kanadske automobilske asocijacije, kojeg citira The Canadian Press.
Prema izveštaju koje su objavili Univerzitet Juta i AAA fondacija, može se iščitati da uz trenutnu složenost sistema pronalaženje funkcija na ekranu osetljivom na dodir može potrajati i do 48 sekundi.
To je uporedivo sa slanjem poruka ili praćenjem društvenih mreža na smartfonu tokom vožnje, što je protivzakonito.
Ovaj problem počinju da prepoznaju i zakonodavna tela u nekim zemljama. Tako je Tesla nedavno bio prisiljen da blokira mogućnost igranja igrica tokom vožnje.