VEOMA OPASNA SITUACIJA: Da li i vama smetaju prejaka stop svetla na novim automobilima?
A crvene tačkice samo "šetaju" ispred očiju.
Vučete" se u stani-kreni vožnji petkom uveče. Ispred vas je neki novi, atraktivni SUV. Nešto vam smeta, ali ne možete da odgonetnete šta. Saobraćaj krene, SUV brzo odmakne, vi ponovo brzo stanete iza njega i onda shvatite – njegova visoko postavljena stop svetla blješte kao crveni reflektori, a još kada upali migavac... Posle nekog vremena, pogledate kroz prozor u tamniju okolinu, a ispred očiju vam i dalje „šetaju“ crvene tačkice.
U SUSRET ZIMSKOM PERIODU: Evo kako da ODLEDITE BRAVU na autu za samo par sekundi (VIDEO)
OVO VEROVATNO NISTE ZNALI: Evo šta niske temperatire rade akumulatoru vašeg automobila
Sve više vozača javlja se sa naizgled banalnim problemom – prejaka stop i poziciona svetla, kao i migavci na određenim automobilima. Sada će mnogi pomisliti da je suludo diskutovati na tu temu pored toliko drugih problema u saobraćaju.
Upravo stoga želimo da čujemo vaše mišljenje – da li uopšte primećujete takve stvari, da li vam smetaju i koliko?
LED osvetljenje ima mnogo prednosti. Međutim, kada proizvođači u želji da učine poziciona i stop svetla što uočljivijim preteraju u njihovim dimenzijama i jačini svetla, nastaje problem za druge vozače. Izuzetno je naporno voziti iza takvog automobila u situacijama kada se ide sporo, često koči i dugo stoji.
Takođe, proizvođači u želji da zadnji kraj vozila učine što atraktivnijim, dizajniraju ih tako da lako može da se uoči svaka pojedinačna dioda (u stilu „pogledajte, ja imam LED svetla!“) umesto da njihovu svetlost ravnomerno rasporede po čitavoj površini.
Činjenica je da su zadnja LED svetla odlična u magli ili po kiši u smislu bezbednosti, tj. bolje se vide – problem je kada nekoliko desetina snažnih dioda konstantno blješti u oči drugom vozaču, zamarajući ga, čineći ga nervoznim i privremeno mu negativno utičući na vid.
Problem je i u naknadno ugrađenim stop i pozicionim LED svetlima
Malo smo se detaljnije pozabavili ovom temom i zaključili da takođe mnogo automobila ima takozvana „aftermarket“, tj. naknadno ugrađena zadnja LED svetla, bez obzira da li je reč o ugradnji posebnih lampica ili LED setova, ili kompletnih svetlosnih grupa u paketu.
Nije problem samo u intenzitetu (jačini) svetla, već i u tome kako se svetlo rasipa, tj. bolje reći ne rasipa već „bije“ direktno u oči drugih vozača. Vlasnika uglavnom to ne interesuje mnogo - važno je da auto izgleda atraktivno.
Napred su verovatno već ugrađeni i „aftermarket“ ksenoni, koji su posebna priča - ima „pristojno“ ugrađenih, a ima i onih koji druge vozače zaslepljivanjem dovode do ludila i veoma opasnih situacija prilikom mimoilaženja.