Tečnost za kočnice odlazi u istoriju? Stižu prve "SUVE" KOČNICE
Sistem je planiran za proizvodnju 2025. godine.
Nemački proizvođač delova za automobilsku industriju, Continental, konstruisao je novi sistem za kočenje, a već je prikupio narudžbine u vrednosti od skoro dve milijarde dolara narudžbina. Sistem je planiran za proizvodnju 2025. godine, a prvi kupac je proizvođač automobila iz SAD.
Continental će svojim kupcima omogućiti ugradnju Future Brake System (FBS), odnosno polusuvog sistema za kočenje, koji će uključivati nekoliko novih komponenti.
FBS kočioni sistem koristi elektromehaničke kočnice na zadnjoj osovini koje rade "na suvo", bez kočione tečnosti, dok su na prednjoj osovini kočnice točkova i dalje hidrauličke, piše Revijahak.
Nova tehnologija takođe uključuje drugu generaciju sistema za kočenje MK C2.
Pored polusuvog sistema za kočenje, nemački proizvođač je takođe kreirao Continental Air Supply, visoko integrisani sistem za dovod vazduha koji se koristi u kombinaciji sa vazdušnim oprugama na prednjoj i zadnjoj osovini za vazdušno vešanje.
Continental je predstavio budući razvoj svojih kočnica od FBS 0 do FBS 3, a ideja je put ka potpuno "suvim" kočnicama na zadnjoj i prednjoj osovini. Na početku ovog plana (FBS 0) nalazi se nagrađivana, druga generacija Continentalovog kočionog sistema MK C2.
Ideja je da Continetal u bliskoj budućnosti napreduje na nivo FBS 3, kada ceo sistem ne bi koristio tečnost za kočenje i mogao bi da bude razdvojen na module. Sve ovo znači manje zauzetog prostora, manju masu i manje zagađenja.