URADI SAM I UŠTEDI NOVAC: Najjednostavniji način FARBANJA kočionih klješta
Novi sportski izgled.
Sigruno ste hiljadu puta videli crvena ili žuta kočiona klješta na automobilima kao što su BMW, Porsche, Audi itd. Ovakvi sitni detalji mogu drastično da promene izgled vašeg automobila, a ako se vama smučilo da vam se kroz felne naziru zarđale kočnice, onda to lako možete promeniti.
Upoznajte Huawei P60 Pro i njegovu vrhunsku podršku u vidu AppGallery prodavnice
DA VAM AUTOMOBIL BUDE ZAVIDNOG IZGLEDA: Ovo možete uraditi SAMI u svom dvorištu i na taj način UŠTEDETI novac
ČUVAJTE SE: Ako prepoznate OVE ZNAKOVE na vašem automobilu, ODMAH morate otići kod automehaničara
To možete obaviti na nekoliko različitih načina. Možete kupiti komplet, koji uključuje konzervu ili dve farbe, razređivač, sredstvo za čišćenje u spreju i četkicu.
Neki ljudi koriste farbu u spreju umesto tehnike nanošenja četkicom. To takođe može da bude sasvim u redu, ali morate odabrati farbu otpornu na visoke temperature, poput one za bojenje bloka motora. Nemojte koristiti regularan sprej, jer će se boja kasnije jednostavno oljuštiti.
Ono što je takođe bitno je da li ćete čeljusti skidati ili ćete ih farbati tamo gde stoje – na kočnom disku? Skidanje je naravno komplikovanija opcija pa se mnogi odlučuju da ih ostave tu gde su. Naravno, to podiže rizik da se boja nanese tamo gde to ne želite ili na karoseriju vozila. Ukoliko ne skidate čeljusti, znajte da ne sme biti ni najmanjeg daška vetra. Iz tog razloga, najbolje je da rizična mesta zaštitite novinama ili najlonom, koje ćete pričvrstiti lepljivom trakom.
Šta vam je potrebno da biste počeli?
Pre nego sto počnete, potrebno je da prikupite sav potreban materijal, odnosno potrebno vam je:
- Poželjno je da automobil bude na osiguranom mestu i da se sva četiri točka skinu u isto vreme, što znači da ga treba podići i staviti na postolja;
- Potreban vam je ključ za skidanje točkova;
- Poželjno je korišćenje zaštitnih naočari i maske;
- Boja;
- Sredstvo za uklanjanje masnoća i nečistoća;
- Tečnost za čišćenje kočnica ili felni;
- Papirni ubrusi;
- Fina četkica, široka oko 15 do 30 milimetara;
- Stara odeća, novine, lepljiva traka, plastične kese ili bilo šta drugo što bi moglo da posluži da farba ne ode tamo gde ne treba. Aerosolne boje mogu da dopru dalje nego što mislite;
- Alat za čišćenje kočnih čeljusti, a tu može da posluži i stara četkica za zube, fin brusni papir i žičana četka.
Ukoliko nameravate da skidate kočne čeljusti, takođe će vam biti potrebno:
- Da obezbedite da ne dođe do težinskog opterećenja na kočnom crevu. Stvar koja može da posluži u tom slučaju je žičana vešalica za odeću;
- Ključ za skidanje čeljusti;
- Da obezbedite način da ispraznite kočni sistem.
Šta je još potrebno?
- Aceton ili skidač laka za nokte radi odstranjivanja eventualno formiranih kapljica
- Providna staklena posuda za mešanje boja, ukoliko nameravate da kreirate nijansu po svom nahođenju
- Abrazivni jastučić za čišćenje, ukoliko boju nanosite preko postojeće farbe
Znajte da 24 časa nećete moći da vozite automobil nakon što završite posao, tako da isplanirajte sve kako treba.
Početak procesa farbanja
Najpre, parkirajte automobil na mesto koje ste predvideli za to. Bezbedno podignite automobil i postavite ga na postolja. Skinite točkove.
Ukoliko skidate čeljusti, sada je vreme da to uradite. Znajte, moraćete da ispraznite kočna creva i obratite pažnju da ih ne opteretite u bilo kojem smislu. Prevenirajte stvari tako što ćete čeljusti zakačiti žičanom vešalicom, da ne bi slobodno visile i time potencijalno oštetile crevo.
Sledeći korak je čišćenje. Ne treba da vas mrzi da odradite ovu fazu posla, jer od nje u velikoj meri zavisi kakav će biti finalni rezultat. Očistite kočne čeljusti što je bolje moguće, da biste dobili što uglađeniju površinu. Počnite sa žičanom četkom a zatim upotrebite razređivač. Nemojte koristiti brusilicu nakon nanošenja razređivača, jer je ona zapaljiva, a brusilica može da izazove varnice. Takođe, obratite pažnju da razređivač ne nanosite na cilindre i sistem cevi kočnice, jer može da ih ošteti.
Dakle, žičanom četkom uklonite svu veću nečistoću, a zatim ostatak uklonite brusnim papirom i četkicom za zube. Nakon toga sve obrišite papirnim ubrusom, a zatim nanesite sredstvo za čišćenje kočnica i prilikom toga nemojte štedeti. Posle toga sve dobro istrljajte. Ukoliko i dalje ima tragova prljavštine, probajte da ih uklonite pastom za odmašćivanje.
Ako bojite preko postojeće farbe, posao čišćenja je lakši. Ono što treba uraditi je prelaziti abrazivnim jastučićem preko nje sve dok u potpunosti ne matira. Zatim ide nanošenje sredstva za čišćenje kočnica u spreju.
Sledeća faza podrazumeva korišćenje stare tkanine i lepljive trake da bi se prekrili svi delovi automobila kod kojih postoji opasnost od neželjenog nanošenja farbe. To se posebno odnosi na nanošenje farbe sprejom. Ukoliko ne koristite sprej, vreme je da pomešate boju s razređivačem i promućkate je pre upotrebe.
Prvi nanos, bez obzira da li se radi o spreju ili četkici, treba da je tanak. Imajte u vidu da ćete nanositi više slojeva, tako da prvi ne treba da bude savršen. Gledajte da ne dolazi do curenja, a što se tiče sitnih mehurića, nemojte brinuti.
Ostavite prvi sloj da se suši 15 do 20 minuta, a zatim nanesite još jedan, koji će se sušiti isti vremenski period. Ponovite ovu radnju još par puta. Sve u svemu, gledajte da u zavisnosti od potrebe imate četiri do deset nanesenih slojeva.
Kada konačno prođe 24 časa, skinite lepljive trake i novine s automobila. Izvršite inspekciju da li je negde došlo do skupljanja kapljica ili formiranja predebelog sloja farbe. Ukoliko jeste, sada je momenat da ih fino išmirglate i stanjite acetonom. Zatim vratite čeljusti na kočne diskove i dospite kočnu tečnost nakon toga. Montirajte točkove, bezbedno spustite automobil i uklonite postolja.
Probna vožnja
U toku prve vožnje nakon farbanja, pustite da se kočnice postepeno zagreju, ne naglo, da bi temperatura pomogla željenom spajanju farbe s metalom. Ne zaboravite ono najvažnije: dođite do automobila, startujte motor, a zatim izađite i divite se svojoj kreaciji.
Ono što nikako ne savetujemo je da ovakvu radnju radite na automobilu koji je u lošem vizuelnom stanju, čija je karoserija trula i slično. To će samo pogoršati stvari. Imperativ je da vaš automobil izgleda očuvano i "zdravo", da bi sportska nota ovog tipa imala smisao.