Vozači benzinaca i dizelaša NAPUŠTAJU VOZILA zbog NOVIH PROMENA POREZA na automobile, EVO O ČEMU SE RADI
Nove promene poreza na automobile primoravaju vlasnike benzinaca i dizelaša da odustanu od posedovanja sopstvenih vozila.
Promene poreza na automobile u londonskoj zoni ultra niske emisije (ULEZ) dovele su do porasta prodaje polovnih automobila na benzin i dizel, prema novim podacima.
Statistički podaci stručnjaka za automobilsku industriju cap hpi su otkrili veliki porast prodaje polovnjaka otkako je naplata u Londonu porasla u avgustu 2023.
Sve u svemu, stručnjaci su primetili neverovatnih 10,6 odsto povećanja prodaje automobila u poštanskim brojevima u spoljnom Londonu u poslednja četiri meseca.
Dizel automobili koji nisu usklađeni sa Euro 6 bili su najviše pogođeni prodajom koja je porasla za neverovatnih 16 procenata.
U međuvremenu, vozači koji poseduju Euro 6 dizel automobile takođe su očajnički želeli da prodaju svoje modele sa ciframa prodaje koje su takođe porasle za 12 procenata.
Krejg Bridžman, glavni konsultant u kompaniji cap hpi, rekao je da su stručnjaci primetili "definitivni trend" u ovoj oblasti otkako su uvedena nova pravila ULEZ-a.
Rekao je: - Naši oglašeni podaci o maloprodaji ukazuju na definitivan trend u oblasti poštanskih brojeva spoljašnjeg Londona za ljude koji žele da prodaju svoja starija vozila koja nisu usklađena sa Euro 6. To je sve češće od kada je proširenje ULEZ-a stupilo na snagu u avgustu prošle godine. Krajem godine između novembra i decembra došlo je do naglog porasta prodaje usaglašenih dizel vozila, a to je bilo sedam odsto u poslednja tri meseca za spoljni London. Prodaja osmogodišnjih plus, neusaglašenih vozila porasla je sa pet odsto na 16 odsto, što je povećanje od skoro 11 odsto u poslednjih mesec dana. Iako vlasnici automobila koji žive u pogođenim oblastima ne paniče, ipak je primetan trend odbacivanja neusaglašenih osam godina ili starijih dizel vozila, što je vreme kada ona postaju neusaglašena. Ova promena ukazuje na definitivan odgovor na ULEZ naknade i starost vozila.
Veoma kontroverzno proširenje ULEZ-a Sadika Kana dovelo je do uvođenja dnevnih naknada od 12,50 funti u oblasti van Londona kao što su Harou i Bromli.
Zbog toga su stanovnici bili primorani da plaćaju 87,50 funti nedeljno da koriste svoja vozila u oblastima sa relativno ograničenim uslugama javnog prevoza u poređenju sa centralnim Londonom.
Optužba je u to vreme naišla na široke kritike, dok su meštani strastveno protestovali protiv tog poteza.
Međutim, gradonačelnik Londona tvrdi da je taj potez "neophodan" jer svaka londonska opština premašuje granice zagađenja vazduha Svetske zdravstvene organizacije (SZO).
Krejg je dodao: - Proširenje ULEZ-a i kriza troškova života mogu se posmatrati kao faktori koji doprinose rastu prodaje automobila. Povećanje od 11 procenata je dokaz da ljudi u spoljnim poštanskim brojevima Londona napuštaju automobile koji su stariji i skuplji za vožnju, a ne da ih voze u slivovima ULEZ-a.