VOZAČI POČETNICI: Ovih 5 saveta će vam POMOĆI da vam vožnja bude BEZBEDNIJA, a evo i koji su
Ako ste upravo položili vozački ispit, i još uvek smatrate da su putevi u Srbiji zastrašujući, niste sami.
Samostalna vožnja kod početnika, izaziva osećaj uzbuđenja i anksioznosti, posebno kada prvi put moraju da voze duži put ili da voze na nepoznatu lokaciju. Na putu, potezi kod početnika mogu biti nesigurni i naglašeni nervozom. Ali kako je vreme prolazilo, većina postaje sve veštija.
TOP 5 POLOVNJAKA DO 8.000 EVRA: Sve što bi trebalo da ZNATE pre same kupovine
VOZAČI OPREZ: Uskoro kreće VELIKA KONTROLA saobraćajne policije, evo o čemu je reč
OPASNO! Suvozač ovo NIKAKO ne sme da radi, jer ozbiljno POVEĆAVA RIZIK od nesreće
Vožnja više nije zastrašujuća aktivnost. Dakle, ako ste upravo položili vozački ispit, i još uvek smatrate da su putevi u Srbiji zastrašujući, niste sami. Evo pet trikova za vožnju koji vam mogu pomoći da postanete sigurniji vozač.
PRSKANJE NA VLAŽNOM KOLOVOZU
Kao da jaka kiša nije bila dovoljno loša, te morate boriti sa prskanjem na putu iz vozila ispred vas. Prsaknje od drugih vozila dodatno smanjuje vidljivost, pa održavajte veću udaljenost između sebe i automobila ispred. Ovo vam daje dodatno vreme reakcije, u slučaju da se ispred vas možete reagovati ako se dogodi saobraćajna nesreća, kako bi je pravovremenom reakcijom izbegli, i vi nebi bili učesnik u istoj. Ako ostanete dalje od vozila ispred, takođe se smanjuje prskanje koje pogađa vaše vetrobransko staklo. Iako to nije uvek moguće, pokušajte da izbegnete da se nalazite u blizini velkih i teških vozila, jer količina vode sa puta koju će vozilo ispred vas izbaciti može biti slična onoj kod jakog pljuska.
IZNENADNA IZNENAĐENJA
Govoreći o teškim vozilima, jedna stvar na koju treba da pazite su drugi automobili i motocikli koji se iznenada mogu pojaviti između njih. Ponekad će drugi vozači “uleteti” u traku kamiona, autobusa ili prikolice tako brzo, da ostali vozači nemaju vremena da koče. Videti svetlosni signal kočnice može da ukaže na to da je manje vozilo preseklo ispred težeg. Ne možemo uvek da izbegnemo vožnju pored trake za teška vozila, ali pomaže da znamo na šta treba da pazimo kada to uradite.
AKTIVAN ABS? NE OTPUŠTJATE PEDALU KOČNICE
Ako nikada ranije niste morali da kočite u slučaju nužde ili e-kočite, verovatno nikada niste osetili da se ABS (sistem protiv blokiranja točkova) aktivira. To može biti zapanjujuće za novog ili manje iskusnog vozača. Osim glasnog stenjanja i mogućeg udaranja zvuka (koji zvuči kao da su vam kočnice pokvarene), pedala kočnice se takođe iznenada kreće dalje naniže. Ne paničite. ABS radi tačno kako treba, i pod pretpostavkom da ste kočili ovako snažno jer ste morali da stanete što pre, ne otpuštajte pedalu kočnice! Neke nesreće se mogu izbeći ako možete da stanete na vreme, pa verujte svom automobilu da će vam pomoći da to postignete.
NASLONI SE SA STRANE NA STRANU
Naučili ste da okrećete glavu da biste proverili mrtve uglove. Ali vaši instruktori vožnje vas možda nisu naučili da se naginjete s jedne strane na drugu. Očigledno, ovo bi trebalo da uradite kada automobil ispred vas blokira pogled sa strane. Možda izgleda nezgodno, ali ako ne možete da postavite svoj automobil za bolji vizuelni pogled, ovo je rešenje. Kada ćete morati ovo da uradite? Recimo da se približavate skretanju, a automobil ispred je pozicioniran previše levo ili desno u traci. Nagnite se levo ili desno da biste bolje videli šta je ispred automobila koji je ispred. Ovo vam pomaže da proverite da li postoje razne stvari, kao što su pešaci koji čekaju da pređu i promena saobraćajne signalizacije.
PREĆI LINIJU ZAUSTAVLJANJA... MINIMALNO
Svi smo naučeni da stanemo i čekamo iza linije zaustavljanja. Ali postoje trenuci kada bi, ironično, trebalo da je minimalno pređete u svrhu bezbednosti. Savršen primer za to je kada priđete nekontrolisanim T-raskrsnicama i primetite da ne možete da vidite nadolazeća vozila u oba smera iza granične linije.