HUMANOST NEMA GRANICE: Srbi voze reli od 9.000 kilometara za pomoć afričkoj deci
Ovako nešto nema cenu.
Amaterski reli "Budimpešta – Bamako" ove godine se vozi 18 dana, i to s početkom 26. januara u podne, iz mađarske prestonice, sa humanitarnim ciljem prikupljanja pomoći za afričku decu i poljoprivredni sektor na ovom kontinentu.
(UZNEMIRUJUĆ VIDEO) "VAŠ SIN JE MRTAV" Jeziv snimak reakcije majke kada čuje da joj je sin poginuo u saobraćajki je žestoka opomena za sve nesavesne vozače
REVOLUCIJA: BMW najavio ŠEST novih električnih modela
Kombinaciju uzbuđenja i opasnosti osetiće i srpska posada u sastavu Ivan Kozomara, Zvezdan Kljajić i Aleksa Marković, koja će do Sijera Leonea preći 9.000 kilometara vozeći kroz Mađarsku, Sloveniju, Italiju. Francusku, Španiju, Maroko, Senegal, Gvineju, konačno do Fritauna, finalne ovogodišnje destinacije.
- Upoznati smo sa tim relijem već nekoliko godina unazad i gledali smo kako je organizovan, a humanitarni karakter je glavni pokretač svega, pa i naše želje da učestvujemo u njemu. 9.000 kilometara je velika distanca, ali treba pomoći ljudima u Africi - rekao je Ivan Kozomara.
- To je, zapravo, bio i jedan od glavnih motiva zašto smo se prijavili na učešće u ovom reliju – prikupiti sredstva i dopremiti ih deci i poljoprivrednicima na 'crnom kontinentu - dodao je.
Kako piše B92, istakao je i da na ovakvom reliju do sada nisu učestvovali, ali da su više puta učestvovali na humanitarnim manifestacijama raznog tipa, i da im je svojstveno da taj vid humanitarnog rada poznaju i podržavaju, kao i da im je želja da učestvuju i dalje.
- Ovaj put je prepun nekih izazova. Ne samo fizičkih već i mentalnih, ličnih. Ovo je neki način da testiramo sebe koliko možemo i da potvrdimo od čega smo sazdani. Ne plašimo se, svesni smo rizika, ali opet taj rizik nije ekstreman, već je prilično kontrolisan i svojstven našem iskustvu i godinama - istakao je Kozomara.
- Ne nadamo se nekim problemima, već dobroj zabavi i uspešnom okončanju relija, mada smo od strane organizatora upozoreni na svakojake mogućnosti poput napada, kidnapovanja, čak i trovanja. To je sve donekle karakteristično za Afriku i opasnije predele, ali verujemo da do toga neće doći. Postoji i savet koji je organizator ovog relija uputio svim učesnicima, a to je – ako ne želite da bilo šta rizikujete ili se plašite onda je najbolje da ostanete kod kuće i sve odgledate na televizoru - dodao je.
Kategorije su podeljene na četiri grupe, objašnjava on.
- Prva je rejsing – tu veoma iskusni vozači sa vrlo pripremljenim vozilima imaju najteže izazove, najzahtevnije rute i u toj kategoriji učestvuje 20 vozila. Sledeća kategorija je 4x4 točka, u kojoj, pre svega, džipovi ili teška terenska vozila, takođe vrlo zahtevne rute, zahtevne etape, ali ne kao ova prva grupa. Sledeća grupa je Turing – to je grupa koja ima ne tako zahtevne etape, ali nisu jednostavne i u toj grupi mogu da učestvuju skoro sva vozila bez ograničenja, imaju zadatak da završe etape i da stignu do cilja - navodi Kozomara.
- Poslednja je Spirit grupa – to je grupa gde mi pripadamo i u njoj se nalaze vozila koja su starija od 20 godina i imaju neke svoje osobenosti. Između ostalog, ta grupa je od strane organizatora podržana, kao karakterističnost i ono šta predstavlja ovaj reli i koja mu je svrha. To je duh ovog relija. Inače, moto relija je – 'Bilo čim, na bilo koji način, do cilja i mi ćemo se pridržavati istog - zaključio je Kozomara.