VRAĆAJU SE JEFTINI DIZELAŠI? Nemačka smanjuje subvencije za električne automobile
Plan je da do 2030. godine na putevima u toj zemlji bude 15 miliona električnih automobila. Kako se sada čini, taj cilj je utopijski.
Umesto 4.500 evra, od januara 2024. godine u Nemačkoj ekološki bonus za kupce električnih automobila će pasti na 3.000 evra, a zbog dugih rokova isporuke vozila proizvođači su već počeli da ovaj nedostatak državnih subvencija uračunavaju u cene.
REŠITE SE NEPOTREBNIH STVARI IZ AUTOMOBILA: Evo koliko dodatnih 100 kg tereta povećava potrošnju goriva
SVE IMA ROK TRAJANJA: Koliko dugo može da se čuva AdBlue?
NEVEROVATNO: Prava istina iza beskrajnih polja napuštenih električnih automobila u Kini (VIDEO)
Rezultat novih uslova: popusti za e-automobile pali su sa 9,3 odsto na 8,7 odsto u roku od mesec dana. Zbog toga postoji veliki rizik od cenovnog šoka.
"Budućnost će biti teška", rekao je početkom avgusta šef studije i stručnjak iz Centra za automobilska istraživanja (CAR) Ferdinand Dudenhofer.
VW grupa, koja je u julu pretekla Teslu po broju registracija električnih vozila u Nemačkoj, trenutno još može da isporučuje određene modele po starim, subvencionisanim cenama.
Tesla bi uskoro trebalo da najavi novu rundu sniženja cena, što će dovesti do značajnog pada profitabilnosti.
- To je trka koja će pokazati ko je prvi na nemačkom tržištu automobila. I nije samo pitanje rangiranja, jer ko god danas dominira na nemačkom tržištu električnih automobila, gradi bazu kupaca koja obezbeđuje dugoročnu konkurentsku poziciju - opisao je situaciju Dudenhofer.
Dugoročno, Tesla ima prednost: kompanija pravi većinu sopstvenih delova, što je prednost u odnosu na nemačke proizvođače automobila koji kupuju delove od niza dobavljača.
- Što Tesla više proizvodi, to će biti niži jedinični troškovi - objasnio je Dudenhofer. Nemački proizvođači bi, sa druge strane, morali da prihvate gubitke da bi izdržali smanjenje cene.
Dok se popusti na e-modele tope, a tržišni uslovi zaoštravaju, popusti na klasične benzinske i dizel motore su sve veći.
Neposredno pre IAA sajma automobila u Minhenu, mnogi proizvođači su nudili velike popuste; u avgustu je prosečan automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem ponuđen sa popustom od 17,8 odsto. Ovaj nivo smanjenja nije zabeležen od početka pandemije koronavirusa, kada je tražnja bila na dnu.
Sve u svemu, automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje su znatno jeftiniji od električnih vozila, koja koriste (i dalje) skupe baterije. Pošto jeftinije baterije nisu na vidiku, električna vozila neće uskoro prestići dizel i benzinska po broju novih registracija.
U Nemačkoj je u dosadašnjem delu godine registrovano 1,64 miliona novih automobila, od čega 268.926 električnih. Plan nemačke vlade je da do 2030. godine na putevima u toj zemlji bude 15 miliona električnih automobila. Kako se sada čini, taj cilj je utopijski.