ZA NJEGA VEROVATNO NISTE ČULI: Auto koji će vas "IZUTI" iz cipela
Šta treba da znate o električnom automobilu Karma?
„Karma se kreće u dva smera. Ako delujemo dobro, seme koje posadimo rezultiraće srećom. Ako se ponašamo neprimereno, rezultat je patnja. ” Tako treba postupati i sa ovim automobilom, da bi nas dobro služio.
Luksuzni električni automobil Karma Automotive je u vlasništvu Kine, ali prvi model je nastao u Kaliforniji, odnosno u Americi 2014. godine.
ASTON MARTIN predstavio svoj NAJNOVIJI model DB12 (FOTO+VIDEO)
MERCEDES POTVRDIO: Kreće prodaja modela SL43 za američko tržište (FOTO+VIDEO)
NOVA OPEL ASTRA: Najnoviji automobil kompaktne klase postaje u potpunosti električan (FOTO+VIDEO)
Kako je nastala Karma?
U februaru 2014, kineski dobavljač auto-delova Wanxiang Group kupio je imovinu kompanije Fisker Automotive za 149,2 miliona dolara na stečajnoj aukciji. Ova imovina uključivala je dizajn, plug-in hibridni pogon i bivšu fabriku Wilmington Assembly u Vilmingtonu, Delaver. Fisker Automotive su 2007. godine osnovali Henrik Fisker i njegov poslovni partner Bernhard Koehler. Njegova Fisker Karma plug-in hibridna sportska limuzina je debitovala 2011. godine, a prodato je oko 2.000 vozila. Nakon što je Fiskerov dobavljač baterija A123 Sistems podneo zahtev za bankrot nakon dva povlačenja baterija, Fisker Automotive nije mogao da nastavi svoje poslovanje, a kompanija je proglasila bankrot u februaru 2014. godine što je dovelo do akvizicije Wanxiang. Kupovina je isključila brend Fisker i žigove u vlasništvu Henrika Fiskera. Wanxiang je takođe kupio A123 Sistems nakon proglašenja bankrota.
Početkom 2016. godine, Karma Automotive je angažovala kupca u pokušaju da preokrene tehnologiju od dobavljača delova i bivšeg zaposlenog. U oktobru 2016. Wanxiang Group je dala na prodaju fabriku u Vilmingtonu u Delaveru.
Kompanija je počela da proizvodi Revero 2016. godine u svojoj fabrici u dolini Moreno u Kaliforniji, a proizvodnja je trebalo da počne krajem 2016. godine. Revero je debitovao 8. septembra 2016. godine. Karma planira da proizvede 3.000 vozila, takođe se nada da će proizvesti blizu 150 automobila u 2018. i 200 do 300 automobila u 2019. i kasnije. Karma Automotive je 11. aprila 2019. izdala nalog za opoziv i zaustavljanje prodaje svih Revero vozila, zbog kvara u senzorima za prevrtanje koji bi onemogućio bočne vazdušne zavese.
Kompanija je 2019. godine otvorila Karmin centar za inovacije i prilagođavanje, takođe je najavila partnerstvo u dizajnu i proizvodnji sa kompanijom za električna vozila AIRO za proizvodnju 20.000 vozila za dostavu do 2023. Karmain centar za inovacije i prilagođavanje ima mogućnost da napravi okvire, šasiju i karoserije, integriše pogonski sklop i završi automobile u svojoj robotskoj farbari.
U novembru 2019. Karma Automotive je otpustila 200 zaposlenih u svom sedištu u Irvajnu u Kaliforniji zbog finansijskih poteškoća. U februaru 2020. godine kompanija je otpustila dodatnih 60 zaposlenih. U julu 2020, kompanija je prikupila 100 miliona dolara od spoljnih investitora. Karma je objavila svoje namere da licencira svoju platformu za električna vozila drugim proizvođačima automobila kako bi ostvarila veći prihod, a u novembru 2020. je tužila Lordstovn Motors u tehnološkom sporu.
Koliko modela Karme ima?
Karma Automotive je za sad osmislila i napravila 4 modela, a to su:
- Revero,
- Revero GT,
- GS-6 i
- GSe-6.
Karma Revero je luksuzna plug-in hibridna sportska limuzina koju proizvodi Karma Automotive u kineskom vlasništvu u Sjedinjenim Državama. To je renovirana verzija automobila Fisker Karma. Prva iz nove proizvodnje, za modelsku 2017. godinu, objavljena je u septembru 2016. godine. Model iz 2017. godine ima:
- 403 konjske snage isporučenu na zadnje točkove,
- prilikom pune baterije, može preći do 480km,
- solarni fotonaponski krov sa panelima,
- litijum - jonsku bateriju (21kVh),
- brzo punjenje baterije(24min do 80%),
- ubrzanje 0 - 100km/h za 5,4 sekunde,
- maksimalnu brzinu od 201km/h...
Revero GT je luksuzno električno vozilo sa produženim dometom. Model je nagrađen nagradom Green Car Journal za luksuzni zeleni automobil godine 2020. godine. GT model se razlikuje od standardnog Revero modela po funkciji kontrole lansiranja i povećanim ubrzanjem (0 do 100km/h za otprilike 4,5 sekunde). Ukupni domet "krstarenja" modela je približno 580 km sa kombinovanom snagom električne energije i motora sa unutrašnjim sagorevanjem i približno 130 km samo sa električnom energijom. Karma planira da prepravi Revero GT kao svoje "halo" vozilo, nadogradivši model sa pogonom na sve točkove za koji se kaže da nudi više od 1.100 KS.
Serija GS je nova linija vozila predstavljena 2021. Serija uključuje prvu limuzinu kompanije sa električnim akumulatorom. Pored toga, kompanija je objavila planove za smanjenje cena GS linije. GS-6 je plug-in hibridno vozilo sa proširenim dometom koje može da pređe do 530 km sa kombinovanom snagom električne energije i motora sa unutrašnjim sagorevanjem. GS-6 ima 400 kv, dvomotorni pogonski sistem koji proizvodi 536 KS.
GSe-6 je potpuno električno vozilo, sa baterijom od 85 kVh koja omogućava domet do 370 km. U razvoju je verzija sa paketom od 105 kVh i više od 480 km. GS-6 ima 400 kv, dvomotorni pogonski sistem koji daje 536 KS.
Dodatne informacije o Karma Automotive automobilima, možete pročitati u nekom sledećem članku.