ZABRANA UVOZA POLOVIČNO REŠENJE: Šta će biti sa onim koje već vozimo?
Šta ćemo dobiti zabranom uvoza?
Tehnički pregled na kojem bi se merila količina štetnih izduvnih gasova svih automobila i tipova motora bila bi mnogo efikasnija mera od same zabrane uvoza Euro 3 vozila.
Poslednjih dana u javnosti se diglo dosta prašine o zabrani uvoza automobila sa Euro 3, a možda i onih sa Euro 4 motorom.
I pre tog zakona, koji odavno imaju sve zemlje u Evropi, a sada već i sve zemlje u regionu, Siniša Avramović, vlasnik auto-otpada na Zrenjaninskom putu, ne može da otkupi onoliko starih automobila koliko se nudi.
IMA DA PRŠTE: Ova kompanija ulaže 60 milijardi dolara u ELEKTRIČNA vozila
MILINA ZA GLEDANJE: Kako ubrzava LAMBORDŽINI HURACAN
Sama zabrana uvoza neće dovesti do toga da stari automobili završe na otpadu, to nije ni cilj, Ali ako na tehničkom pregledu vozila počne kontrola štetnih izduvnih gasova, pretpostavka je da bi u tom slučaju najmanje 800.000 vozila moglo da, u najboljem slučaju, ode na popravku.
Prema podacima sajta Polovni automobili, u Srbiji se najviše kupuju automobili koji koštaju od 1.000 do 3.000 evra. U zemlji gde je prema podacima Komiteta za bezbednost više od 90 odsto automobila na ulicama starije od deset godina, pažljivo se osluškuje svaka odluka nadležnih o nekoj zabrani uvoza ili o strožem tehničkom pregledu.
Ali posle zagađenja vazduha koje smo imali u Beogradu upalila se crvena lampica da nešto moramo da uradimo, kako ne bismo ponovo gledali vazduh.