Zaobilaženje carina: Da li će ova zemlja biti mesto ulaza kineskih automobila u Evropu?
Ministar trgovine ističe da nisu voljni da slede put Evrope i SAD.
Velika Britanija se distancira od EU carina na kineske automobile. Vlada ove zemlje, koja nakon Bregzita nije više deo Evropske unije, uverila je Kinu da neće uvoditi veće carine na električne automobile uvezene iz te zemlje.
Ovom merom želi da zaštiti svoje lokalno tržište, a ne toliko svoj izvoz, od mogućih kineskih represalija, piše Revijahak.
Ali postoji još jedno tumačenje, Velika Britanija bi mogla da postane kapija u Evropu za Kinu, tako što bi uvozila kineske automobile po nižim carinskim stopama.
Ministar trgovine Džonatan Rejnolds ističe da nisu voljni da slede put Evrope i SAD u uvođenju carina na električne automobile iz Kine.
U Evropi su carine postavljene na maksimalno 47,6%, ali ova mera je privremena i o tome još treba da se glasa. U SAD su carine na neverovatnih 100%.
Tako bi Velika Britanija mogla otvoriti vrata Evropi za automobile uvezene iz Kine. Automobili proizvedeni u britanskim fabrikama i izvezeni u Evropu podležu stopi od 10%.
Ako bi kineske kompanije poslale automobile u delovima i ako bi se sklapali u Velikoj Britaniji, mogle bi da ih izvoze na Kontinent po mnogo nižoj ceni.