ZATAMNJENA STAKLA SVE POPULARNIJA: A evo kako na to reaguju nadležni organi!
Postoje jasna pravila!
Poslednjih godinu dana, ili malo više, jedan od najvećih "problema" bezbednosti srpskog saobraćaja su zatamnjena stakla.
Godinama se država nije mešala u to kako izgledaju stakla na automobilima građana, čak iako je kod mnogih bilo jasno da ne poštuju odredbe Zakona o bezbednosti u saobraćaju (ZOBS).
Vozači OPREZ: Ova navika vam može uništiti motor!
U ZOBS se jasno ističe da prednje vetrobransko staklo ne sme imati nijedan procenat zatamnjenja, bočna vozačko i suvozačko do 30% (računajući i fabrički stepen zatamnjenja), dok zadnja stakla mogli da se zatamne i 100%, pod uslovom da vozilo poseduje bočne retrovizore s obe strane.
Poslednjih godina mnogi građani su se odlučivali da manje ili više zatamne stakla na svojim vozilima, uglavnom zbog slabijeg zagrevanja leti na visokim temperaturama i zaštite svojih saputnika, ali su zatamnjena stakla ipak i dalje kod mnogih ljudi bila asocijacija na "sumnjive" tipove i kriminalne radnje.
U poslednje vreme država je odlučila da drastično reguliše ovo pitanje bezbednosti pa je uvela obavezan atest stepena zatamnjenosti što je izazvalo uglavnom negodovanje vozača jer konačni trošak može da dostigne i 300 evra.
Sve su češće policijske patrole koje zaustavljaju isključivo vozila sa zatamnjenim staklima.
U postupak dobijanja atesta vozače čekaju sledeći koraci:
- Lepljenje folija na stakla automobila prosečne veličine - oko 10.000 dinara
- "Uvoznička" dozvola - oko 12.000 (varira u zavisnosti od proizvođača, negde i besplatno)
- Zahtev za atest i obrada dokumentacije ABS - 3.300 dinara
- Ispitivanje u AMSS - 2.400 dinara
- Izdavanje uverenja u ABS - 3.000 dinara
- Administrativna taksa - 300 dinara
- Novi tehnički pregled - 800-2.400 dinara