GASNI FIJASKO: Ništa od hrvatskog terminala LNG-a, NEMA ZAINTERESOVANIH
Projekat LNG terminala na Krku doživeo je fijasko, jer se do roka, 20. decembra za obvezni zakup njegovih kapaciteta javilo premalo zainteresovanih.
Među njima samo domaći kupci, HEP i Ina, niko drugi iz inostranstva, pišu regionalni mediji.
"Država neće dati ni DINAR za Turski tok: Amerikanci pritiskaju"
I sam HEP Novom listu je potvrdio da su se javili u četvrtak, što je bio krajnji rok za obavezujuću ponudu.
Pokazan je interes za obvezujući zakup samo 520 miliona kubika plina godišnje od ukupno 2,6 milijardi, koliki je planirani kapacitet terminala, dok su, piše u saopštenju LNG-a Hrvatska, "pristigle i uslovne ponude za neobavezujući zakup kapaciteta 300 milijuna kubika".
GORIVO PONOVO U NEBESA! OPEK smanjuje godišnju proizvodnju nafte!
HEP se javio, ali ne samovoljno nego na "poziv" države, da zakupi oko 400 miliona kubika, Ina od ranije zainteresovana za sto miliona, što daje rezultat od 520 miliona kubika koji su pristigli kao obvezujuća ponuda.
Uslovnih, neobavezujućih 300 miliona ponudili su navodno, Mađari, no kako je ovo bio poziv za dostavu konačnih, obavezujućih ponuda za zakup, postavlja se pitanje šta mađarska "uslovna", neobavezujuća ponuda tu uopšte radi, i je li reč i o čemu drugome osim o mađarskoj, simboličnoj poruci Hrvatskoj. Upravo su radi Mađara, može se čuti, definisane fiksne naknade za zakup na period od čak 20 godina, koje, budući da će cena plina rasti, za operatera - LNG Hrvatska dugoročno ne mogu biti povoljne, no svejedno se ni Mađari, niti iko drugi iz inostranstva nije javio, barem ne s obvezujućom ponudom.
Računica je jasna - plin s LNG-a je oko 30 odsto skuplji od ruskog i, kako stvari stoje, kupovaće ga, osim u manjoj količini INA, samo HEP. U protivnom, da se HEP nije javio na tender, projekat bi morao biti proglašen propalim. Nezvanične informacije kažu i to da će HEP s 50 miliona evra ući u investiciju gradnje terminala, "tešku" ukupno 250 miliona evra, od kojih je EU osigurala oko sto miliona, a ostalo bi trebalo da se namiri ulaganjem HEP-a i kreditom, piše Novi list.
BONUS VIDEO: Ovaj aerodrom je SVETSKO ČUDO, a razlozi su OČIGLEDNI