SRBI, ČUVAJTE SE! Postoji PET NAČINA na koje nas VARAJU trgovci: LAŽNA SNIŽENJA i NAVLAKUŠE
Vrtoglava praznična sniženja do čak 70 odsto samo što ne iskoče iz izloga modnih brendova. Iako deluje nestvarno, najčešće tako i jeste.
Iza navodnih akcijskih cena uglavnom se kriju trikovi i prevare trgovaca.
Narodna banka Srbije objavljuje listu reprezentativnih platnih usluga
Jedna poznata robna marka na izlogu nudi artikle snižene od 30 do 50 odsto, a u radnji jedva da postoje četiri proizvoda koja su duplo snižena. Slično je i u jednoj prodavnici obuće. Iako vas brojkom od minus 50 odsto prosto mame da svratite, od skoro 30 proizvoda samo dva su duplo jeftinija.
Navlakuša za kupce su i čiviluci na kojima, kao u jednoj prodavnici, stoji naznaka da su u pitanju artikli sniženi i do 50 odsto, ali samo određeni. Kada pak bacite pogled na etikete svakog od proizvoda, i te kako ćete se neprijatno iznenaditi, pogotovo kada shvatite da je džemper snižen svega četiri odsto!
Praznične obmane kupaca osuđuje i potpredsednik NOPS Zoran Nikolić, koji objašnjava da svi artikli na popustu moraju da budu izdvojeni od ostalih jer se, u suprotnom, radi o obmani potrošača.
- Popusti istaknuti na izlogu su čista navlakuša. Ako na izlogu stoji da je roba na popustu od 30 do 50 ili čak 70 odsto, a u prodavnici je samo 10 odsto artikala sniženo, reč je obmani koja se mora prijaviti tržišnoj inspekciji - objašnjava naš sagovornik i dodaje da na svakom proizvodu mora da bude istaknuta prethodna cena i cena sa popustom.
- cene drastično povise nekoliko dana pre sniženja
- ne ističu redovnu i nižu cenu, već samo akcijsku
- sitnim slovima napišu reč "do" pored popusta
- ostave na izlogu sniženje, a na kasi kažu da su prodali poslednji artikal
- na raf pored proizvoda stave jednu cenu, a na kasi je druga
Nikolić dodaje i da nas trgovci varaju tako što cene pojedinih artikala drastično povise nekoliko dana pre sniženja.
POČINJE ISPLATA! Građani, sutra možete podići NOVAC, a evo GDE vas on čeka!
- Poskupe 30 odsto, a onda ih stave na sniženje 50 odsto. To je prevara koja je zakonom strogo zabranjena. Takođe, ako rasprodaju svu robu koja je na popustu, moraju odmah da uklone reklamu sa izloga. Ne sme da se desi da kupac uđe u radnju i da mu saopšte da su "sve rasprodali", a reklama za sniženje i dalje stoji - naglašava Nikolić.
Zoran Andrejić iz Asocijacije potrošača Srbije apeluje na građane da prijavljuju nesavesne trgovce koji krše zakon i obmanjuju i objašnjava da na zapadu sniženja formiraju proizvođači, a kod nas trgovci.
- Upravo se po popustima tačno može videti kolika je marža nekog proizvoda. U svetu su to velika sniženja, a kod nas smešna. Naš zakon o zaštiti potrošača je 90 odsto prepisan od Nemaca i u njemu postoji član koji kaže da mora jasno da se istakne koja roba je na sniženju i koliko. Ako je na izlogu jedno, a u radnji drugo, to je posao za inspekciju i kazne. Kupci moraju da se žale ako primete prevaru - apeluje Andrejić.
BONUS VIDEO: Ovo su poslovi sa srednjom školom ili licencom koji mogu da vam donesu VIŠE OD 700 EVRA MESEČNO