NEDOUMICA VIŠE NEMA: Odlučeno je šta će đaci osnovnih i srednjih školi čitati kao lektire ove godine
Početak školske godine se bliži, nastava se organizuje na drugačiji način, ali mnoge stvari ostaju iste.
Među njima je i lektira. U celom svetu đaci čitaju Šekspira, Čehova i svoje domaće književnike.
Nedoumica o tome koji će se naši pisci naći u lektirama za osnovnu i srednju školu više nema.
DOBRO DELO: Aleksandar je završio školu u Srbiji, sada je uspešan u svetu i želi da pomogne đacima iz svoje zemlje!
Lepe vesti stižu iz Beograda: Ove godine 1.000 prvaka više nego pre 10 godina
OBRAZOVNE USTANOVE ČEKAJU DALJE INSTRUKCIJE: Šta će biti sa onom decom koja imaju simptome korone?
- Vrlo je važno da su vraćeni neki sadržaji kao što je recimo Gundulić, naravno Desanka Maksimović i njena jedna od ključnih zbirki savremene srpske poezije Tražim pomilovanje, ali i drugi sadržaji koji vode računa o istoriji srpske književnosti ali i o njenom duhovnom opsegu, Branko Ćopić, što su vraćeni naši savremeni klasici kao što je Dušan Kovačević i slično - kaže prof. dr Boško Suvajdžić, šef Katedre za srpsku književsnost na Filološkom fakultetu.
Violeta Kecman, profesorka srpskog jezika u Petoj beogradskoj gimnaziji dodaje da postoji nacionalna strategija čitanja i uopšte razvijanja kulture koja obuhvata jedan značajan broj dela koja su važna za nacionalni identitet, za upoznavanje učenika sa onim što je nacionalno nasleđe i za razvijanje ljubavi prema maternjem jeziku, razvijanje rodoljubivih osećanja...
Pred nastavnicima i profesorima nimalo lak zadatak. Kako đacima u eri digitalne kulture, kratkih formi, video-klipova omiliti knjigu.
- Nastava sada ima pred sobom jedan veliki izazov, a to je kako da nauči učenike da zadrže pažnju, i da pred linearnim tekstom, kakav je tekst na jednoj otkucanoj ili napisanoj stranici ne žuri i ne preleće preko njega vertikalno, već da dožive dubinsko čitanje da razmatraju o onome što su pročitali, da promišljaju i da sami izvode zaključke. Tek na taj način možemo da govorimo o pravom efektu čitanja - ističe Violeta Kecman.
A da bi bilo efekata mora se naći balans, smatraju stručnjaci. Malo manje sati provedenih na internetu, čitanje knjiga u porodici i povećan broj časova maternjeg jezika.
- Ja mislim da je potpuno u skladu sa vremenom da IT predmeti, programiranje imaju svoje mesto, ali je takođe važno i ispostavilo se da je važno za sve segmente našeg društva da programi ne moraju imati nadpredmetni značaj kao u nekim zemljama, u Rusiji na primer. Ali program maternjeg jezika i književnosti i matematike, svakako su bazični, to je taj neki temelj - navodi Suvajdžić.
Činjenica je da je sve teže zadržati pažnju na sadržajima koji nisu kratke forme. Mnogi naučnici u svetu, neurolingvisti i neurolozi, pokušavaju da nađu odgovor na pitanje šta se to promenilo kod čoveka u percepciji knjige, ali i filmova, na primer.
UNIVERZITET U BEOGRADU NA PRESTIŽNOJ ŠANGAJSKOJ LISTI: Zauzeo poziciju između 401. i 500. mesta
Kako da sprečimo epidemiju u školama? Dr Tiodorović je odgovorio na pitanje koje muči sve roditelje
ŠARČEVIĆ SE SASTAO SA PREDSTAVNICIMA SINDIKATA: Neće biti rada preko norme i dodatnog opterećenja nastavnika
DNEVNICA 3.500 DINARA, ALI NEMA KO DA RADI: Mesečno od ovih poslova u Srbiji mogu da se zarade tri DOKTORSKE PLATE
PREDSTAVLjEN DETALjAN PLAN ZA JESEN! Nastava u srednjim školama će se odvijati po OVOM PRINCIPU