STIGLE PRVE ANALIZE MALE MATURE: Onlajn nastava donela đacima uspeh ili poraz na prijemnom ispitu?
Analiza sadržaja sva tri testa pokazuje da imaju po devet zadataka na osnovnom nivou standarda obrazovnih postignuća, šest ili sedam zadatka na srednjem nivou, a da je najmanje zadataka na naprednom nivou postignuća.
Prva analiza završnog ispita pokazala je da se u odnosu na prethodne školske godine uočava blagi porast postignuća na sva tri testa završnog ispita za učenike osmih razreda osnovne škole.
RODITELJI, MOŽETE DA ODAHNETE! Svi koji ste kupili ove knjige - uskoro će vam biti VRAĆEN NOVAC!
BRAVO DECO! ONI SU PONOS SRBIJE: Mladi fizičari osvojili četiri medalje na Evropskoj olimpijadi
VAŽNO OBAVEŠTENJE ZA SREDNJOŠKOLCE I BRUCOŠE! Pre upisa HITNO morate da uradite JEDNU STVAR kako ne biste upali u NEVOLJU!
Prvi potpredsednik vlade i ministar prosvete nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić rekao je da se ovaj rezultat osmaka može objasniti opisanom strukturom testa, ali i povećanjem odgovornosti malih maturanata koji su tokom ove školske godine dodatno razvili samostalnost u učenju i kapacitet za preuzimanje odgovornosti za učenje kod kuće.
- Završni ispit je polagala generacija učenika koja je više od jedne školske godine učila u otežanim uslovima izazvanih pandemijom uz dominaciju nastave na daljinu, koja je za sve učesnike u sistemu bila novina u punom smislu te reči. Ove okolnosti su uvažene prilikom pripreme testova za završni ispit, zbog čega su sva tri testa bila nešto lakša od testova iz prethodnih godina. Cilj je bio da se svim učenicima osmog razreda pruže jednake šanse za postizanje uspeha na završnom ispitu, jer sve specifičnosti učenja van prirodnog školskog okruženja nisu mogle biti ignorisane - rekao je ministar Ružić.
Prema konačnim rezultatima, od mogućih 20 bodova, prosečan broj bodova koji učenici su ostvarili na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika je 13.3 (prošle godine srpski jezik 11.2), na testu iz matematike je 12.4 (prošle godine 11.0), dok je ostvareni prosečan broj bodova na kombinovanom testu 14.7 (prošle godine 14.2). Brojke govore o tome da završni ispit nije bio težak za učenike, jer je ova generacija, u proseku, rešavala tačno više od 60 odsto zadataka.
Analiza sadržaja sva tri testa pokazuje da imaju po devet zadataka na osnovnom nivou standarda obrazovnih postignuća, šest ili sedam zadatka na srednjem nivou, a da je najmanje zadataka na naprednom nivou postignuća.
Konačni rezultati biće objavljeni u petak 2. jula 2021. godine, nakon čega će biti urađena dubinska analiza postignuća učenika na završnom ispitu sa ciljem utvrđivanja efekata nastave na daljinu u periodu mart 2020. - jun 2021. godine. Takođe, kao i prethodnih godina ovi analitički podaci koristiće se za dalji razvoj kvalitetnih testova i zadataka za eksterne provere, ali i za unapređivanje programa nastave i učenja, planiranje stručnog usvaršavanja nastavnika i planiranje razvoja ustanova.
U školskoj 2020/2021. godini završni ispit u junskom roku obavilo je 66 933 učenika osmog razreda i 1080 polaznika koji osnovnu školu završavaju prema programu funkcionalnog obrazovanja za odrasle