MINISTARSTVO PROSVETE IZDALO DETALJNO UPUTSTVO: Poznato kako će učenici biti ocenjivani tokom nastave na daljinu
Učenici srednjih škola i đaci viših razreda osnovnih škola, prelaze od 30. novembra na onlajn nastavu
Stariji osnovci i srednjoškolci od ponedeljka prelaze na onlajn nastavu, a Ministarstvo prosvete otklonilo je dileme kako će se učenici ocenjivati u dopisu koje je uputilo svim školama, i u kome navodi da će i ocenjivanje biti na daljinu.
SVAKA DRUGA ŽENA OBOLI OD OVE BOLESTI! Ovako ćete se rešiti simptoma
TRŽISTE POSLOVNIH PROSTORA PRED PUCANJEM: Sve više praznih lokala u gradovima Srbije, izlaze posle 20 godina zakupa
USPELI SMO DA ZADRŽIMO PROSEČNU PLATU OD 510 EVRA: Nećemo dozvoliti da javni dug ide iznad 60 odsto
Podsećamo, učenici srednjih škola i đaci viših razreda osnovnih škola, prelaze od 30. novembra na onlajn nastavu.
- Posebnu pažnju treba posvetiti napredovanju učenika u skladu sa principima formativnog ocenjivanja, o čemu su škole dobile uputstva u prethodnom periodu, a koje je potrebno primenjivati i u ovim okolnostima - navodi se u dopisu direktorima škola.
Navode da nastavnici treba da insistiraju na bitnim sadržajima, tj. na sadržajima koji su ključni za ostvarivanje ishoda obaveznog predmeta, izbornog programa i slobodne nastavne aktivnosti.
- Ocene koje su učenici dobili u toku neposrednog obrazovno-vaspitnog rada od početka ove školske godine i podaci o napredovanju učenika i ocene koje će učenici dobiti u periodu do završetka prvog polugodišta omogućiće izvođenje zaključne ocene - navode iz ministarstva prosvete.
Nastavnik ima autonomiju da planira ocenjivanje i da odlučuje da li se pismeni zadaci, planirani u narednom periodu, mogu realizovati putem nastave na daljinu.
Ukoliko to nije moguće pismene zadatke mogu realizovati i u drugom polugodištu, ali da se vodi računa o ravnomernom rasporedu u odnosu na druge pismene i kontrolne zadatke.
Ukoliko je učenik nezadovoljan predlogom zaključne ocene na kraju polugodišta može se za njega organizovati odgovaranje u školi uz poštovanje svih epidemioloških mera.
Učenik koji nema potreban broj ocena za utvrđivanje zaključne ocene iz opravdanih razloga (bolest, izolacija) može ostati neocenjen.
Tim učenicima, navode u ministarstva, potrebno je posebno planirati dodatnu podršku u drugom polugodištu.