ČESTE GREŠKE: Ovi koraci vas sigurno vode ka OTKAZU
Nažalost, ima mnogo načina na koje se vredni i dobri zaposleni mogu naći u situaciji da dobiju otkaz. Iskrene i naivne greške često imaju teške posledice.
Nedavno je sprovedeno istraživanje na više od 300 IT kompanija i uspostavilo se da je čak trećina otkaza uzrokovana zloupotrebom kompanijine tehnologije. Kompanije su toliko zabrinute privatnošću korisnika, da je čak 45 odsto ustanovilo da vrše neku vrstu nadzora svojih korisnika.
Ispostavilo se da veliki broj kompanija daje otkaz ljudima i zbog stvari koje pišu o kompaniji na društvenim mrežama, propuštanja poverljivih podataka ili zabrinjavajućih objava na društvenim mrežama.
Ali, uprkos svim tim opravdanim razlozima, postoje i oni zbog kojih dobri zaposleni dobijaju otkaze iako nisu imali nikakve loše namere. Ovo su neki od najčešćih:
Obećavate previše, dostavljate premalo
Kada ste čitali opis posla, dali ste obećanje da ćete izvršiti sve što se traži od vas pa i više, ali kada ste krenuli s poslom, zadaci su se nagomilali i jednostavno niste uspeli da dostavite rezultat koji se očekivao od vas? Sami ste si krivi za situaciju u kojoj ste se našli. Kada kažete nekome da ćete ispuniti nekakav zadatak u roku za koji znate da ne možete, izgledaćete neprofesionalno. Nemojte biti iznenađeni ako zbog neispunjavanja ciljeva koje ste sami postavili dobijete otkaz.
ŠTRAJK ZEMALJSKOG OSOBLJA: Avio-kompanija otkazala 112 letova
ZAPOSLENJE ZA 90 LJUDI: VMA otvara još jednu operacionu salu i novi medicinski centar!
Širite negativnu energiju
Verovatno ste dobili posao jer imate potrebne veštine i poslodavac misli da biste se dobro uklopili u tim. Ako konstatno širite negativnu energiju u svom timu ili drugim timovima, žalite se na neke kolege i kukate da je posao pretežak, samo otežavate svima oko vas. Oni koji lideru otežavaju posao i unose nemir u radni prostor i atmosferu, najčešće prvi "lete s posla".
Nedostatak emocionalne inteligencije
Iako se čini logično da nedostatak empatije i entuzijazma u firmi može biti problem, još veći problem može biti ako ne znate da sakrijete svoje reakcije kada ste nervozni ili vam je dosadno. Snažne emotivne reakcije na negativne nadražaje, spuštanje kolegama, jednostavno bezobrazno ponašanje u firmi i slični znaci nedostatka socijalne inteligencije mogu vas lako poslati nazad na berzu rada.
PET saveta kako PREŽIVETI povratak na POSAO posle ODMORA
"DA TI SE NEKO ULIZUJE CILE, MILE, DUŠO, PILE" Oglas za posao jednog erotik šopa iz Beograda usijao društvene mreže
KAKO DA MIRNO LETUJETE Evo od čega sve mogu da vas ZAŠTITE POLISE OSIGURANJA stanova i kuća
Neovlašćeno korišćenje i uzimanje materijala
Mnogi baš i ne razmišljaju previše kada uzimaju papire s posla ili koriste neke od firminih usluga bez odobrenja nadređenih. Iako se vama to možda ne čini baš velikim problemom, poslodavci na to često gledaju kao na krađu. Bez obzira da li je vaš čin jako mali trošak za kompaniju ili gotovo nikakav, činjenica je da za njega nemate odobrenje. Ako nemate baš dobar odnos sa šefom, takav postupak mogao bi lako biti okidač za vaš odlazak.