DVE ISTORIJSKE INVESTICIJE U JEDNOM DANU! Ogroman novac za izgradnju naše države - beogradski metro i brza pruga VIŠE NISU SAMO SAN
Gradi se više nego ikada pre.
Srbija nastavlja da rapidno raste i razvija se, pretendujući da preuzme ulogu apsolutnog lidera u regionu, ali i da ozbiljno "izazove" mnogo finansijski moćnije evropske države. Decenije stagnacije i degradacije u kojima je naša država tavorila, konačno su okončane 2012. godine, kada je naša država počela polako da izlazi iz mraka u koji su je prethodne vlasti tako hrabro uvele.
NIKAD DUŽI ZIMSKI RASPUST? Dve varijante su u igri - evo koliko će časova đaci morati da nadoknade
ISKORISTITE CRNI PETAK na Fakultetu društvenih nauka i upišite se u školsku 2022/23. godinu
OVO SU USLOVI POD KOJIMA ĆEMO PUTOVATI DO KRAJA GODINE: Detaljan spisak po državama
Pravljenje brze pruge Novi Sad - Kelebija, još više će ojačati odnose dve države, jer će na taj način direktno povezati Beograd i Budimpeštu. Pruga koja povezuje dve prestonice, iznosila bi oko 350 kilometara, od čega bi se 184 kilometara nalazilo na teritoriji Srbije. Srbija iz godine u godinu ulaže sve više novca kako bi što više izgradila puteve, mostove, pruge i ostale saobraćajnice i tako olakšala i ubrzala put našim državljanima, ali i strancima koji su u tranzitu kroz našu državu ili u trajnijoj poseti. Slična situacija je i sa beogradskim metroom, koji je preko potreban našoj prestonici, a za koji prethodne vlasti nisu imale nimalo sluha.
- Zagledani decenijama unapred znamo šta treba da uradimo da bismo se u potunosti spremili za budućnost - ponosno ističe predsednik Vučić i tako otklanja svaku sumnju da će naša država postati još modernija i bogatija.
Brza pruga Novi Sad - Kelebija
Od ranije je već poznato da Srbija i Mađarska održavaju odlične odnose i da nereskidive veze između dva naroda nastavljaju da jačaju iz godine u godinu.
Početku izgradnje brze pruge Novi Sad - Kelebija, prisustvovali su predsednik Srbije Aleksandar Vučić i mađarski ministar spoljnih poslova i trgovine Peter Sijarto.
Brza pruga se pravi u dve deonice: Beograd - Stara Pazova, gde su angažovani kineski graditelji i Stara - Pazova - Novi Sad, koju gradi ruska kompanija.
Pruga koja bi povezivala Novi Sad i Kelebiju, iznosiće oko 108 kilometara, a predsednik Vučić je najavio da će ona biti izgrađena za tri godine, što je svakako rekordno vreme za jedan ovako veliki projekat.
- Spremno dočekujemo budućnost i znamo šta sve treba da uradimo, a ovo je jedan od zadataka koji je pred nama - rekao je Vučić na otvaranju pruge.
Na deonici puta od Novog Sada do mađarske granice, predviđeno je da voz stane na devet stanica: Salajka, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Vrbas, Naumovićevo, Bačka Topola, Žednik i Subotica.
Koliko je ovaj projekat značajan za našu zemlju, dovoljno govori podatak da bi se značajno brže stizalo od Beograda do Budimpešte, nego od Budimpešte do Beča!
- Od Novog Sada ćete biti za dva sata i pet minuta u centru Budimpešte - ponosno je istakao predsednik Vučić.
Saobraćaj na delu pruge predvidjene za brzine vozova od 200 kilometara na sat, od Beograda do Novog Sada trebalo bi da počne marta iduće godine.
Investicija za izgradnju ovog projekta iznosi 943 miliona evra, što je dovoljna ilustracija koliko Srbija želi da obnovi svoju infrastrukturu i saobraćajnice, koji su godinama bili ignorisani od strane prethodnih vlasti. Ovaj projekat biće finaisran iz kredita koji je dala kineska Eksim banka.
Beogradski metro
Dana 22. novembra Beograđani su svedočili istorijskom trenutku jer je nakon čekanja od čak 52 godine, započeta izgradnja metroa u prestonici.
Radovi su započeti na Makiškom polju, gde će biti izgrađen depo budućeg metroa.
Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji je usvojen na sednici Skupštine grada početkom novembra, predviđeno je da prva linija metroa povezuje Železnik i Mirijevo, a druga Mirijevo i Zemun.
Planirano je da obe linije budu duge po 21 kilometar. Pored toga, u planu je da prva linija bude u potpunosti izgrađena do kraja 2028. godine, dok će za izgradnju druge linije biti potrebne još dodatne dve godine.
Prva linija metroa trebalo bi da obuhvata sledeće stanice: Petlovo brdo, Labudovo brdo, Vidikovac, Cerak vinogradi, Cerak, Železnik, Ranžirna stanica, Makiš, Bele vode, Trgovačka, Požeška, Pijaca Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Petlja Mostar, Palata pravde, Savski trg, Trg republike, Francuska, Luka Beograd, Dunav stanica, Pančevački most, Železnička stanica Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, VII gimnazija, Mirijevo;
Druga linija će obuhvatati sledeće stanice: Železnička stanica Zemun, Novi novosadski put, Filipa Višnjića, Stadion Zemun, Senjski trg, A.Dubčeka, Opština Novi Beograd, Merkator, Arena, Sava centar, Savski trg, Manjež, Slavija, Maksima Gorkog, Šumatovačka, Vojislava Ilića, Cvetkova pijaca, Mite Ružića, Ustanička, Mirijevo;
Investicije za izgradnju prve i druge linije metroa iznose 4,6 milijardi evra što je oko četiri godišnja budžeta Grada Beograda zbog čega će sredstva izdvojiti i Vlada Srbije.
Beogradski metro je prvi put obećan davne 1970. godine, kada je gradonačelnik bio Branko Pešić, ali se od planiranja nije previše odmaklo.
Opozicija protiv napretka Srbije
Da su veliki protivnici napretka Srbije, deo opozicije je još jednom pokazao na dan početka izgradnje beogradskog metroa.
Samoprozvani borci za ekologiju, tzv. pokret "Ekološki ustanak" pozvao je građane na protest protiv izgradnje beogradskog metroa, navodno jer se time ugrožava vodosnabdevanje Beograda.
Naravno, ovo je samo izgovor u pokušaju da se prikrije nesposobnost opozicije i njihovi brojni propusti koji su činjeni za vreme njihovog vladanja Srbijom.
- To su ljudi koji po svaku cenu žele da zaustave napredak Srbije. Ići ću tamo, ali se pitam gde da idem, zar nisu rekli da će da izgrade metro 2012. godine? Mi sada gradimo taj metro. On nije samo beogradski metro, to doprinosi rastu BDP cele naše zemlje, od toga će da imaju koristi svi građani - rekao je predsednik Vučić povodom ovih sramnih protesta, uperenih protiv napredovanja i razvijanja naše zemlje.