SRBIJA DOBIJA NOVI SJAJ! Radovi na auto-putu od Preljine do Požege idu brže od planiranog - najavljen završetak pre roka
Da bi se ubrzala izgradnja, Kinezi su angažovali i veći broj srpskih graditelja, od onog koji je sporazumom predviđen.
U Srbiji se trenutno gradi i projektuje oko hiljadu kilometara auto-puteva. Probijanjem tunela u Trbušanima, graditelji su stepenik bliže prema Požegi. Pred njima su još dva duža tunela, a građevinci tvrde da će završiti posao i pre roka.
OD 25. JUNA NEMAČKA UVODI NOVA PRAVILA NA GRANICAMA: Za koje državljane Srbije više nije potreban PCR test?
NOVA PRAVILA ZA ULAZAK U GRČKU: Oglasio se zamenik ministra, od sada i sa ovim dokumentom možemo u tu zemlju
Radovi na izgradnji auto-puta od Čačka prema Požegi su pojačani. Kineski neimari posvećeni su tom poslu, a dodatni pritisak je frekvencija saobraćaja auto-putem Miloš Veliki.
To potvrđuju i srpski podizvođači, koji su angažovani na tom kapitalnom projektu.
- Oni su na primer dosta vredniji od nas. Oni mnogo ranije počinju da rade, ostaju duže, baš su požrtvovani. Radnicima možda fali iskustva, ali tu smo onda mi da upotpunimo sve to, da to funkcioniše kako treba - kaže Ivan Ikonić iz Ljiga.
Da bi se ubrzala izgradnja, Kinezi su angažovali i veći broj srpskih graditelja, od onog koji je sporazumom predviđen.
- Možemo da kažemo da je već na ovoj deonici procenat daleko prešao šezdeset posto, kada pričamo o učešću domaćih kompanija - ukazuje Džang Sijao Juen, direktor kompanije CCCC u Beogradu.
Srpski graditelji zadovoljni su što su dobili priliku da se dokažu u nesvakidašnjem poslu, ali i da zarade.
- Stan, hrana plaćeno. Mislim da je prosečan, nešto malo ispod proseka lični dohodak i to je to. Radi se 26 dana, četiri dana je odmor kući - priča Miodrag Ilić iz Niša.
Benefit od izgradnje auto-puta ima i ugostiteljstvo, koje je bilo pogođeno pandemijom.
- Jagnjeća sarmica, kupus iz zemljanog lonca, podvarak, sarma, sva domaća jela, na šta su ljudi zadovoljni. Čorba obavezno, jer su mi rekli da im je to infuzija posle toliko dugog i teškog napornog dana rada - kaže Gorica Radonjić koja radi ketering za radnike.
Zahvaljujući infrastrukturnim projektima u Srbiji uposleni su svi domaći građevinci.
Do najavljenih plata od 900 evra u narednih pet godina, put i je preko završetka izgradnje auto-puteva, objašnjava resorni ministar. Time opravdava i pritisak na graditelje da ubrzaju radove na kapitalnim projektim