Babić za Srbiju Danas: Kineske, ruske i američke kompanije će se takmičiti u izgradnji Srbije
Južni i istočni krak Koridora 10 "najzahtevniji i najteži deo gradilišta"
Gost na štandu Srbije Danas na Sajmu medija bio je i Zoran Babić direktor Koridora Srbije sa kojim smo razgovarali o Koridorima 10 i 11, kao i Moravskom koridoru koji treba da krene sa izgradnjom.
- Kada je reč o severnom kraku Koridora 10 kod Subotice mi ćemo "y krak" (trasa od Kelebije do petlje Subotica Jug) završiti ove godine između 20. novembra i 1. decembra. Naredne godine će nam ostati još 12 km. To će biti najlakših 12 km i konačno će "y krak" biti završen. Važno je naglasiti da "y krak" radimo iz budžeta Republike Srbije - rekao je Babić i dodaje da su najzahtevnija i najteža gradilišta na južnom i istočnom kraku Koridora 10.
Nastavlja se izgradnja Turskog toka prema Bugarskoj, Srbija spremna da se priključi
- Građani koji prolaze kroz ovaj deo Srbije mogu da se uvere da je to najzahtevnije gradilište u ovom delu Evrope. Svakodnevno je angažovano na stotine kamiona, mašina, na stotine ljudi. Mi smo u ovom trenutku, što se tiče južnog kraka Koridora 10, na preko 97 posto njegove završenosti. Međutim, imamo izazov sa kojim smo se suočili nakon obrušavanja potpornog dela zida. Svakodnevno se borimo sa prirodom, teren je težak. Na jednom uskom delu prolaze i Južna Morava i regionalni put, pruga i auto-put u punom profilu. Ipak, nalazimo se u samoj završnici Koridora 10, mislim da ćemo sve završiti do kraja ove kalendarske godine - objašnjava Babić.
Na pitanje koliko je obrušavanje zida produžilo rad na Koridoru 10 Babić ističe da:
- Obrušavanje zida nateralo nas je da na toj deonici radimo 24 časa. I to možete videti svakodnevno. Radi se danonoćno. Nadam se da nas priroda neće opet neprijatno iznenaditi i da ćemo svim ljudima sa ponosom dati na korišćenje Koridor 10 - uveren je Babić.
Sa našim sagovornikom razgovarali smo i o Koridoru 11, tačnije deonicama Ub-Lajkovac i deonici Lajkovac-Ljig.
Srbija će zaštiti svoje brendove u EU: Leskovački ajvar i futoški kupus na evropskom tržištu
- Kineska kompanija gradi ove deonice i ona to radi odlično, sa deonicom 4 (Lajkovac-Ljig) imali smo najveći problem jer smo morali da detektujmeo sva oštećenja koja su nastala na putu. Najlakše je videti oštećenja na površini puta, ali šta je sa oštećenjima ispod puta koja se ne vidi. Na deonici Ub-Lajkovac asfalt je pukao i uzroke treba tražiti u tome šta je ispod puta. Partneri iz Kine rade deonice 3 i 5 na Koridoru 11 - kaže Babić.
Babić je izjavio da se od 13 deonica koje se otvaraju na Koridoru 11, trenutno radi na 11 deonica, dok se dve deonice zatvaraju. Direktor Koridora Srbije kaže da je i ovde uvedeno dvadeset četvoročasovno radno vreme i da se radi u nekoliko smena.
- Za sve vreme korišćenja auto-puta Ljig Preljina bila je samo jedna saobraćajna nesreća, a uzrok nesreće nije bio loš put već nepažnja vozača. Ako poredimo prethodni period kada nismo imali auto-put, tu je bilo na desetine nesreća mesečno. Prioritet u izgradnji puteva jeste bezbednost jer je ljudski život najvažniji - zaključuje Babić.
Na pitanje koje puteve država Srbije planira da gradi u narednom periodu direktor Koridora Srbije rekao je da je Moravski koridor u planu za budući period.
- Jedan od prvih puteva koji ćemo započeti uskoro jeste Moravski koridor, dužine 109,9 km. Ovaj prelep auto-put ići će uz samo korito Zapadne Morave. To je jedan od prvih Koridora sa kojim ćemo krenuti sa radom – kaže Babić i dodaje da se najdalje u pregovorima o tome ko će graditi ovaj deo otišlo sa američkom kompanijom Behtel, i turskom kompanijom Enka.
SKOK od 4,1 odsto: Prosečna srpska plata u avgustu 49.773 dinara
Na konstataciju da ćemo sada imati Kineze i Amerikance koji se takmiče oko toga ko će graditi bolje puteve u Srbiji Babić kaže:
- To smo i želeli, da u Srbiji dođu kompanije sa različitih strana sveta kako bi gradili, a mi na taj način razvijali našu državu – zaključuje on istakavči da su u izgradnju železnica uključene ruske kompanije.
Pratite nas na našem Instagram nalogu.