ČAK 46 MILIONA RADNIKA MOŽE DOBITI OTKAZ: Korona unazadila ovu industriju, nestaje više od polovine radnih mesta
Kolaps u avio-industriji koji je uzrokovan pandemijom koronavirusa mogao bi izbrisati 46 miliona radnih mesta širom sveta, što predstavlja više od polovine.
Ovaj podatak je rezultat novog istraživanja o tome koliko dugotrajni pad avio-putovanja i turizma štetno utiču na globalnu ekonomiju.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/01/31/profimedia-0300214403.jpg?itok=1gnS8Kc4)
OD DANAS SVAKI GOST MORA BITI PRIJAVLJEN NA ETURISTU: Za kršenje obaveze ugostiteljima kazne i do 100.000 dinara
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2016/03/06/turisti.jpg?itok=JkKQYmyP)
REŠENJE ZA DESET DANA: Hoće li u Srbiji da opstane ijedna turistička agencija?
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/08/28/profimedia-513115870.jpg?itok=MHq_7j_u)
NEMIRI NA KAVKAZU "POTPILI" LIRU: Turska valuta na putu da doživi najgori dan
Akciona grupa za avionski saobraćaj (ATAG) je u svom izveštaju koji je objavljen danas rekla da bi više od pola postojećih radnih mesta u avijaciji i koji su povezani sa tim moglo biti izgubljeno kao rezultat pandemije.
Mnogi iz avio-industrije ne očekuju da će se ova vrsta putovanja vratiti na staro do 2024. godine.
Gubici radnih mesta samo u avio-kompanijama, aerodromima i civilnim vazdušnim kompanijama bi do početka sledeće godine mogli iznositi 4,8 miliona što je smanjenje zaposlenosti za 43 posto u odnosu na nivo pre pandemije.
Još 26 miliona radnih mesta bi moglo nestati u turizmu koji je povezan sa avio-putovanjima kao i 15 miliona poslova u kompanijama koje nude robu i usluge iz ovog lanca vazdušnog saobraćaja.
Navedeni brojevi znače da bi se vazdušna aktivnost mogla smanjiti za 52 odsto što bi na kraju dovelo do gubitka 1,8 biliona dolara u globalnom BDP-u.
Smanjivanje radnih mesta u glavnim avio-kompanija i aerodromima je odavno počelo, brojne firme poput Lufthanze, Rajanera i drugih su primorani na rezanje troškova, ukidanje ruta, ali i otpuštanje radnika.
U izveštaju, koji je baziran na analizi Oksford ekonomiksa se navodi da će pandemija imati "dalekosežne implikacije na industriju dugi niz godina".