ČOKOLADOM PROTIV SIROMAŠTVA: Evo šta će doneti nova štangla omiljene poslastice!
Razvojni program Ujedinjenih nacija i Fondacija "Ferčejn" zajedno su predstavili proizvod za koji se nadaju da će promeniti poljoprivredu u Južnoj Americi na bolje.
Proizvod koji su odabrali je čokolada. I to ne bilo koja štangla čokolade, za njihovu kažu da je "radikalna". Ova čokolada dostupna je od 14. oktobra u dve verzije, mlečna i crna.
Ono što ovu štanglu čokolade razdvaja od one koja je svima nama dostupna u supermarketima je da je poljoprivredicima koji proizvode kakao za nju garantovana fer cena koja zadovoljava njihove potrebe za stvarnim prihodima, tvrde čelnici projekta.
Budi astronaut na jedan dan i uslikaj selfi iz svemira!
Žestok sukob! Kina uzvraća udarac Americi! Evo šta su pripremili!
Lepa vest za vlasnike automobila! Ovaj porez više neće plaćati!
Takođe, ciljaju i na brže plaćanje poljoprivrednika u odnosu na kolege sa masovnog tržišta. To zapravo znači da će farmeri da dobiju 6-7 odsto od cene kakaoa koji se koristi u proizvodnji ove čokolade. Na primer, prosečan farmer koji gaji kako za kompanije sa Zapada dobija samo tri odsto od ukupne vredosti, navodi se u izveštaju.
- Ovaj eksperiment je nacrt o tome kako se izboriti sa siromaštvom. Ovo menja pravila igre jer možemo da dokažemo kompanijama i vladama da i potrošači traže da sve bude fer - rekao je Karlo Ruiz, šef Jedinice za ekonomski razboj u Ekvadoru.
Poljoprivrednici iz Ekvadora učestvuju u pilot projektu, u kom je zasad proizvedeno 20.000 čokoladica. Do kraja probe trebalo bi da broj farmera koji učestvuju poraste na 163.
U svakom pakovanju čokoladice nalazi se kod koji može poljoprivrednicima da donese novo stablo. Jedno skeniranje pokriće četvrtinu tih troškova, što znači da će kupovina četiri čokoladice pokriti celo drvo, omogućavajući tako poljoprivredniku da raste i povećava prihode u skladu sa tim.
- Većina potrošača shvata da postoji problem u načinu poslovanja između multinacionalnih kompanija i proizvođača. Mali postanu siromašni, dok veliki postaju bogati. Svetski brendovi troše više od 500 milijardi evra na marketing, nama je potrebno samo 160 milijardi evra da iskorenimo svetsko siromaštvo. Koliko bi bilo dobro da multinacionalne kompanije investiraju nešto od reklamnog novca na nešto pozitivno. Verujemo da je ovo ono što i potrošači žele - rekao je Gvaido van Staberen, osnivač Fondacije "Ferčejn".