EPILOG: Firma "Home plus" otišla u stečaj, šta mogu kupci da očekuju?
Računi firme su u trenutku zatvaranja lokala bili u blokadi, i to za iznos od 55 miliona dinara.
Trgovinski lanac "Home Plus" i zvanično je u u stečaju. To je potvrđeno rešenjem Privrednog suda u Beogradu.
Zlatar pun skijaša! Korona nije uspela da uništi sezonu: Od devastirane, do top turističke destinacije (FOTO)
Privredna komora Srbije osniva Sekciju za mlade preduzetnike
NAJLEPŠA ŠKOLA U SRBIJI REKONSTRUISANA! Ovako Vlada Srbije sagledava obrazovni sistem u 21. veku
Podsetimo, ova kompanija koja prodaje kućne potrepštine, bankrotirala je i sredinom novembra zatvorila sve svoje lokale. Njihove prodavnice su zatvorene maltene preko noći, a potrošači su ostali bez robe i novca.
Računi firme su u trenutku zatvaranja lokala bili u blokadi, i to za iznos od 55 miliona dinara, ugovori sa tržnim centrima u kojima su poslovali raskinuti su zbog dugovanja, a na telefone se od tada niko ne javlja. Trenutno na sajtu Narodne banke Srbije stoji informacija da je kompanija bila u blokadi 67 dana, u periodu od 30. oktobra prošle do 5. januara ove godine.
Kako se pisalo, problemi u kompaniji "Home plus" očigledno postoje već neko vreme, pošto zvanični podaci ukazuju da je finansijskih teškoća bilo i prethodnih nekoliko godina.
Finansijski izveštaj o poslovanju za 2019. godinu ne postoji, pošto ga menadžment kompanije nije predao Agenciji za privredne registre, iako je rok odavno istekao. Iz ranijih finansijskih izveštaja, koje je kompanija dostavljala APR, istovremeno se može videti kontinuirani pad poslovanja.
U 2018. godini imali su 220 zaposlenih i profit od 824.000 dinara. Godinu dana ranije imali su i više radnika i veću dobit - 269 zaposlenih i profit od 3,1 milon dinara. A 2016. godine kompanija je zaradila mnogo više - 48,8 miliona dinara!
Šta da rade kupci?
Kupci koji su naručili nešto u "Home Plusu" ostali su praktično i bez uplaćenog novca i bez naručene robe. Kako je rekao Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), oni nakon proglašenja stečaja mogu da prijave svoja potraživanja.
- Onda sledi imenovanje stečajnog upravnika, pa sagledavanje svih dugova prema državi, Poreskoj upravi, dobavljačima, vlasnicima lokala... Tek kada se namire njihova potraživanja na red dolaze potrošači - ističe Papović.
Na pitanje da li kupci mogu očekivati neku zaštitu od države u ovakvim slučajevima, on odgovara negativno.
Prema saznanjima, Home plus ima dugovanja i prema potrošačima, ali i prema drugim firmama sa kojima su sarađivali. Reč je o firmama iz različitih oblasti koje potražuju i po više desetina hiljada evra.
Od proleća 2017. godine kompanija je promenila ime iz "Home centar" u "Home plus". U Srbiji posluju oko 20 godina.