"GODINA UŽASA ZA VAZDUŠNI SAOBRAĆAJ" Momirović uveren da će se letovati kao pre pandemije i najavio nove projekte
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović kaže da je prethodna godina bila najgora za vazdušni saobraćaj u istoriji avio-transporta.
"Godina užasa za vazdušni saobraćaj", tako je direktor Međunarodne asocijacije za vazdušni saobraćaj definisao 2020. godinu. Gubici se procenjuju na oko 100 milijardi evra. Tomislav Momirović je rekao da je prethodna godina bila najgora za vazdušni saobraćaj u istoriji avio-transporta.
GRANICA SA GRČKOM OD PONEDELJKA OTVORENA: Srpski turisti moraće da ispoštuju STRIKTNA PRAVILA!
PLEMENITI METAL PONOVO U CENTRU PAŽNJE: Analitičari objavili šta menja naftu na tržištu
GUGL UVEO NOVU FUNKCIJU: Imaćemo uvid u klimatske promene, urbanizaciju i krčenje šuma
- Predsednik Srbije je obezbedio vakcine. Obezbedili smo najefikasnije sprovođenje vakcinacije. Moramo da izvršimo kontraudar prema korona virusu. Moramo da uđemo u jedno kontrolisano opuštanje. Ključna stvar su odmori, relaksacija. Polako podižemo vazdušni saobraćaj. Mi 21. maja krećemo sa redovnim letovima ka Solunu, danas imate redovne letove ka Atini, a 10. maja kreće i Prag, Bukurešt, Sofija. Moramo da vakcinaciju iskoristimo da što pre stabilizujemo ekonomiju, omogućimo ljudima da putuju, da preko leta imamo preko 200 čarter letova i ka Grčkoj i ka Turskoj, jer ljudi više ne mogu da izdrže ovaj režim života - ističe Momirović.
Prema njegovim rečima, to je već ugovoreno.
- Uveren sam da će ljudi ove godine letovati kao pre pandemije. Ozbiljno smo se pripremili za to, mnogo smo radili na tome. I očekujemo da ćemo dovesti goste iz onih zemalja koji su radili kao i mi, kao Izrael. Želimo da podignemo vazdušni saobraćaj - napominje Momirović.
"Er Srbija" postaje respektabilna regionalna kompanija
Kaže da je "Er Srbija" ovo preživela.
- Ona postaje jedna respektabilna regionalna kompanija. Praktično sve avio-kompanije u regionu su bankrotirale. "Er Srbija" je sa 65 destinacija, smanjila poslovanje na 27, ali ne zaboravimo ni pomoć koju je ona dovozila u Srbiju u najgorim trenucima prošle godine. Mi polako zauzimamo tržište onih kompanija koje više realno ne postoje. Želimo agresivno da nastupimo, pripremamo se za to. Sve ovo što radimo radimo da bismo izlazili kao pobednici. Mi smo kao zemlja na čelu sa predsednikom Republike, najuspešniji u borbi protiv korona virusa, i to se vidi na svim poljima - istakao je Momirović.
Za početak će biti tri leta nedeljno za Solun, dodaje, ali kako ulazimo u leto povećavaće se broj letova.
- Želimo da ljudi osete benefite vakcinacije. Uveren sam da niko u ovom trenutku ne može da se igra cenama. Bilo bi jako loše ako bi svi faktori na tržištu povećali cene. Naši građani će imati preduslove za putovanja. Uveren sam da neće biti povećanja cena. To bi bilo kontraproduktivno. Moramo da omogućimo relaksaciju društvenih procesa koji su prilično napeti u prethodnoj godini usled korona krize - napominje Momirović.
Radi se na 12 auto-puteva
Kaže da je svima muka od obilaznice oko Beograda.
- Ovaj sektor obilaznice se gradi od 1989. godine. U završnici smo. Radovi se posle 30 godina završavaju. Milioni evra su se rasuli u prethodnim decenijama kroz obilaznicu. I meni je muka više od te priče - napominje Momirović.
Trenutno radimo na 12 auto-puteva, što pravno, što građevinski.
- Cilj je da uđemo do kraja godine u izgradnju osam auto-puteva. Mi privodimo kraju i završavamo sve. Ako pričamo o kašnjenju od dve nedelje ili deset dana, posle 30 godina, o čemu mi pričamo. Ja mislim da me ti ljudi nisu prodali, vredno rade, radi se u tri smene, očekujem da će vrlo brzo biti pušten u rad, taj deo od Ostružnice do Ibarske magistrale. Videćete brzo, ne računam nekoliko nedelja kao kašnjenje - kaže Momirović.
Ne sme se dozvoliti da Železnica posluje kao u prethodnim decenijama
Kaže da je Srbija u samoj završnici izgradnje najbrže pruge u Istočnoj Evropi.
- Do kraja godine završavamo deonicu Beograd-Novi Sad. Od Beograda do Novog Sada ćete moći da stignete za 30 minuta. Ali, to nije kompletna tema. Pre neki dan smo pričali sa predsatvnicima sindikata. Moramo da podignemo standard zaposlenih. Železničari ako u narednim godinama ne budu ponosni na to što su u tom poslu, ako im ne podignemo plate nećemo uspeti da zaokružimo projekat, i ta brza i najmodernija pruga u Istočnoj Evropi neće biti potpuni uspeh. Formiraćemo radnu grupu koja će uključiti i menadžment i sindikate. Ne smemo da dozvolimo da Železnica posluje kao prethodnih decenija - kazao je Momirović.
Dodaje da je besmisleno da se ulažu milijarde u Železnicu, a da železničari primaju minimalac.
- Uveren sam, držite me za reč, železničari će biti ponosni na posao i na "Železnice Srbije" - zaključio je Momirović.