Henkel dostigao novi rekordni rast prodaje i prihoda
Pored toga, kompanija Henkel ostvarila je nove izvore rasta zahvaljujući savremenoj tehnologiji 3D štampanja, koje omogućava bržu i efikasniju proizvodnju
- Prethodna 2017. godina bila je veoma uspešna za kompaniju Henkel. U izazovnim i promenljivim uslovima na tržištu, dostigli smo novi rekordni rast prodaje i prihoda, te ostvarili finansijske ciljeve za tu godinu. Po prvi put, premašili smo nivo godišnje prodaje od 20 milijardi evra, a ovaj snažan učinak omogućio je upravo naš posvećen i stručan globalni tim. Zahvaljujući naporima koje ulažemo u održivi i profitabilni rast kompanije, postigli smo rekordne marže i nova dostignuća u inovacijama - istakao je izvršni direktor kompanije Henkel, Hans Van Bajlen.
Sa 20,029 milijardi evra, prodaja u fiskalnoj 2017. godini, po prvi put je premašila 20 milijardi evra i porasla za 7 odsto u poređenju sa prethodnom godinom. Kada se u obzir uzmu efekti kursnih razlika, ukupan negativni uticaj na prodaju iznosi 2 odsto, dok akvizicije i divesticije iznose 5,9 odsto rasta prodaje. Organski rast prodaje, koji isključuje uticaj valutnih kretanja i akvizicije/prodaje, zabeležio je rast od od 3,1 odsto, dok je korigovani operativni profit (EBIT) porastao za 0,4 odsto na 17,3 odsto. Zbog troškova finansiranja akvizicija realizovanih 2016. i 2017. godine, finansijski rezultat iznosi -51 miliona evra, dok je fiskalne 2016. godine iznosio -33 miliona evra. Korigovani godišnji neto prihod, posle oduzimanja iznosa koji se pripisuju manjinskim akcionarima, povećan je za 9,1 odsto na 2,534 milijardi evra, u odnosu na 2,323 milijardi evra u 2016. godini. Korigovani prinos po prioritetnoj akciji (EPS) porastao je za 9,1 odsto sa 5,36 evra na 5,86 evra. Pored toga, kompanija Henkel ostvarila je nove izvore rasta zahvaljujući savremenoj tehnologiji 3D štampanja, koje omogućava bržu i efikasniju proizvodnju.
Poslovni sektor Adhezivi Tehnologije postigao je veoma snažan rast organske prodaje od 5 odsto u fiskalnoj 2017. godini, dok je nominalni rast prodaje porastao za 4,8 odsto na 9,387 milijardi evra. Prodaja u sektoru Beauty care imala je organski rast za 0,5 odsto, a nominalni za 0,8 odsto na 3,868 milijardi evra. Poslovni sektor Deterdženti i kućna hemija zabeležio je fantastičan rast organske prodaje od 2 odsto, dok je nominalni rast prodaje porastao za 14,8 odsto na 6,651 milijardi evra.
U 2018. godini, kompanija Henkel očekuje rast organske prodaje od 2 do 4 odsto u sva tri poslovna sektora, rast korigovanog prihoda od prodaje (EBIT) za više od 17,5 odsto, kao i rast korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji od 5 i 8 odsto.
Henkel posluje širom sveta sa uravnoteženim i raznovrsnim portfoliom. Kompanija zauzima vodeće pozicije sa svoja tri poslovna sektora u oblastima industrijskog tržišta, kao i proizvoda široke potrošnje, zahvaljujući jakim brendovima, inovacijama i tehnologijama. Henkelov sektor Adhezivi Technologije je svetski lider na tržištu lepkova – u svim industrijskim segmentima u svetu. Sa sektorima Deterdženti i kućna hemija i Beauty Care, Henkel zauzima vodeće pozicije na mnogim tržištima i kategorijama širom sveta. Osnovan 1876. godine, Henkel iza sebe ima više od 140 godina uspešnog poslovanja. U 2017. godini, kompanija Henkel ostvarila je prodaju od 20 milijardi evra i operativni profit od 3,5 milijarde evra. Tri najpoznatija Henkel brenda - Persil (deterdžent), Schwarzkopf (nega kose) i Loctite (lepak) ostarili su više od 6.4 milijardi evra (oko 7.8 milijardi USD) ukupne prodaje. Henkel zapošljava gotovo 53.000 ljudi širom sveta – predan i veoma raznovrsan tim, ujedinjen snažnom korporativnom kulturom, zajedničkim ciljem da ostvari održivi standard, kao i zajedničkim vrednostima. Kao priznati lider u održivosti, Henkel se nalazi na najvišim pozicijama mnogih međunarodnih indeksa i lista. Henkelove prioritetne akcije izlistane su u nemačkom indeksu DAX. Za više informacija, posetite www.henkel.com.