IZUZETNO TRAŽEN I VAN GRANICA NAŠE ZEMLJE: Izvozi se i u Japan, a zarada je JAKO DOBRA, zahvaljujući OVOM PROIZVODU
Preduzeće iz Krnjeva već dugo otkupljuje pčelinje proizvode od domaćih proizvođača. Godišnje se izveze više od 1.000 tona u buradima koja stižu i do Japana
Sve više građana u Srbiji bavi se pčelarstvom kao osnovnim ili dopunskim zanimanjem. Med i ostali pčelinji proizvodi izuzetno su traženi i van granica naše zemlje. Tako se izvoze u Evropsku uniju, Japan i SAD. Od malih proizvođača firma "Medino" iz Krnjeva otkupljuje med i plasira ga u inostranstvo. U isto vreme ova firma pomaže proizvođačima da unaprede svoji biznis.
Svake godine se iz Krnjeva izveze više od 1.000 tona meda, što je oko 50 odsto ukupnog srpskog izvoza. Najveće količine plasiraju se u rinfuzi (buradima), ali odnedavno i brendirani med u tegli "krnjevac" stiže do probirljivih potrošača zemalja Evropske unije, Japana, Amerike, Arapskih Emirata.
- Naš med je po svim parametrima jedan od najkvalitetnijih u Evropi. Nemačke firme, recimo, kada dobiju med od nas, bez ikakve prerade ga sipaju u tegle i prodaju. Njihove analize pokazuju da je naš med po kvalitetu i prirodnosti na nivou med iz organske proizvodnje - ističe Ivan Grujić, direktor "Medina", ali sa žaljenjem konstatuje da zbog niskih cena falsifikovanog meda na našem tržištu, brendirani "krnjevac" nije najprodavaniji u našoj zemlji.
- Dobar, pravi med mora da košta koliko košta - kaže Grujić.
On ističe da bi trebalo preduzeti konkretne mere kako bi se u Srbiji još više razvilo pčelarstvo.
Pčelari u boljem položaju na tržištu: IZVOZ MEDA za šest odsto VIŠI nego prošle godine, očekuje se JOŠ BOLJI REZULTAT do kraja sezone!
- U skladu sa specifičnošću pčelarske proizvodnje treba pristupiti izradi nacionalne strategije razvoja privrednog pčelarstva - ukazuje Grujić.
- Zatim, neophodno je pooštriti inspekcijsku kontrolu kako meda satnih osnova, tako i preparata za borbu protiv bolesti pčela. Važno je uključiti što veći broj pčelara u sistem organske proizvodnje i dalje pronalaziti nova platežna tržišta, kao što su Japan, Južna Koreja i Arapski Emirati - napominje on.
Pčelar Ivan ima 300 košnica i velike planove za budućnost: Otkriva nam da li se od pčelarstva može živeti u Srbiji (VIDEO)
Krnjevačka firma je pokrenula i program za podršku razvoju pčelarstva u Srbiji. Za pčelare uključene u taj program zagarantovan je otkup meda i dobijanje stručnih saveta tokom pčelarenja. Najveću podršku u doniranju i kreditiranju opreme i pribora "Medino" pruža mladim pčelarima. Ustupa im košnice sa pčelama, a oni svoje obaveze vraćaju na kraju sezone - vrcanjem i isporukom meda.
- Kao društveno odgovorna firma uložićemo maksimalne napore da unapredimo razvoj pčelarstva koje predstavlja jednu od najuspešnijih poljoprivrednih grana, sa spoljnotrgovinskim suficitom od preko 90 odsto - ističe Grujić.
MLEČ I POLEN
Osim četiri vrste meda (livadski, cvetni, lipov i bagremov), koji se na domaćem i stranom tržištu plasiraju pod brendom "krnjevac" i "zizu", uvršćen je i takozvani krem med, kao i preparati na bazi drugih pčelinjih proizvoda (mleč, polen, propolis). Svi pomenuti proizvodi svrstani su u premijum kategoriju na tržištu EU i Zapadne Evrope.