REČ STRUČNJAKA: Kako sam nadigrao moćni BBC i postigao 70 miliona pregleda na društvenim mrežama
Najbolji britanski online urednik na jubilarnom Weekend Media Festivalu
Kada su društvene mreže dostigle brojke koje se mere milijardama korisnika, u celu priču ozbiljno je ušla i psihologija. Nauka nam daje odgovore na pitanja ko je naš korisnik, kako do njega dopreti i kako se boriti s negativnim komentarima. Iako su društvene mreže idealan alat za ostvarivanje direktne komunikacije s korisnicima, istovremeno su s praktično apsolutnom slobodom izražavanja postale mesto na kojem brendovi mogu doživeti najžešće napade. Komunikacija s nezadovoljnim delom korisnika može biti jedna od najmukotrpnijih aktivnosti koja postaje dodatno neugodna kada svoje nezadovoljstvo iskazuju javno, pred svima s kojima pokušavamo izgraditi kvalitetan odnos.
Kako razumeti nezadovoljne korisnike i odgovoriti na neugodne komentare, u sklopu predavanja "Psihologija društvenih mreža i nedruštvenih komentara" na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu govoriće Boris Šurija, psiholog i analitičar, direktor analitičke agencije Behave.
- Učesnici predavanja naučiće kako empatizovati s onima koji nas nerviraju i rade protiv nas, kako razumeti šta su pravi razlozi u pozadini takvog ponašanja i kako na njih reagovati - kazao je Šurija.
Temom društvenih mreža baviće se i Džon Lorens, najbolji online urednik u Velikoj Britaniji čiji "Channel 4" s deset puta manje fanova postiže veći broj pregleda od moćnog BBC-ja.
Njegov nagrađivani medij može se pohvaliti sa čak 70 miliona pregleda video priloga na društvenim mrežama, a Džon će na Weekendu pojasniti kako bitnim temama privući mladu publiku i to na njihovim mobilnim telefonima.
- Ako se prema mladima ponašamo s poštovanjem, oni će nam to stostruko vratiti jer će se lako angažovati po pitanju ozbiljnih tema sve dok su distribuirane na pravilan način. Kada smo se počeli okretati video formatima na društvenim platformama uspeli smo znatno povećati uticaj našem novinarstvu - izjavio je Lorens.
Deseti Weekend Media Festival ove se godine održava od 21. do 24. septembra u prostorima stare Fabrike duvana u Rovinju, pod generalnim pokroviteljstvom Adris grupe. U svom prvoj deceniji Weekend je ugostio gotovo 45.000 učesnika: 1.000 govornika, 35.000 medijskih, marketinških i PR profesionalaca, 3.500 studenata i 5.000 akreditiranih novinara iz cele regije. Pozicionirao se kao najveći komunikacijski festival u jugoistočnoj Evropi, a prvi je najavio i neke od top trendova poput mobilnog oglašavanja, native oglašavanja, digitalizacije, programmatica i blockchaina.
Weekend nije rezervisan samo za predavanja i diskusije, već je i mesto za žurke i networking koji će ove godine biti podignuti na novi nivo. Pažljivo osmišljen muzički program oduvek je bio jedan od najjačih aduta festivala, a ove godine će biti i iznenađenja prilagođenih velikom jubileju.