Koridore 10 i 11 spajaće NOVI AUTOPUT: Deonica će biti duga 112 km, imaće 84 mosta, evo kada će je otvoriti
Gradnja na Moravskom koridoru, deonici dugoj 112 kilometara koja spaja Koridore 10 i 11, trebala bi zvanično da počne u septembru.
Prema najavama nadležnog ministarstva, građani ovog dela Srbije bi pored puta trebalo da dobiju i nova industrijska postrojenja kao i 1.000 novih otvorenih radnih mesta.
Na Moravskom koridoru, autoputu od Preljine do Pojata, treba da bude izgrađeno ukupno 139 objekata od toga 84 mosta, 26 nadvožnjaka i tri podvožnjaka, kao i 10 petlji. Širina ovog puta biće oko 30 metara.
Moravski koridor će saobraćajem povezati područje na kome živi pola miliona građana: Čačak, Kraljevo, Vranjčaku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Čićevac.
U njegovu izgradnju biće uloženo oko 800 miliona evra, a završetak radova se očekuje za dve i po godine.
Industrijske zone i industrijski parkovi
Prema nacrtu koji se nalazi na javnom uvidu, na području autoputa E-761 od Pojata do Prlejine planirane su industrijske zone kao i industrijski parkovi u Kraljevu, Kruševcu, Čačku, Trsteniku, Varvarinu i Ćićevcu.
FENOMENALNA PONUDA! Luksuzni hoteli za celu porodicu u Grčkoj od 486€
"Tesla" širi mrežu na istoku Evrope: Uskoro i SERVISNI CENTAR u komšiluku
SPAJAJU SE DUVANSKI GIGANTI: Tržišna vrednost nove kompanije biće veća od 200 milijardi dolara
Osim toga, predviđeno je da se logistički centri formiraju u Čačku i Kraljevu (plansko) i Užicu (uže uticajno područje). Procenjeno je da ovi centri mogu da zaposle između 500 i 1.000 radnika.
Šta donosi Moravski koridor?
Saobraćajnica autoputa E-761 deonica Pojate – Preljina prolazi dolinom Zapadne Morave i povezuje sva veća naselja: Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak.
Po svom položaju, od izuzetnog je značaja jer povezuje autoput E-75 Beograd – Niš (istočna Srbija) sa autoputem E-763 Beograd – Južni Jadran i Ibarsku magistralu (centralna Srbija), pri čemu preseca, odnosno povezuje, sledeće putne pravce: Gornji Milanovac – Čačak – Užice, Kragujevac – Kraljevo – Raška i Kruševac – Aleksandrovac.
NOVI TROŠAK ZA SRPSKE TURISTE NA PUTU ZA GRČKU: Evo koliko ćete platiti na rampi kod Đevđelije!
HRVATSKI MEDIJI: Srbija prva u svetu, a za nas niko i ne pita
Uskoro platne kartice sa otiskom prsta: Da li lozinke odlaze u prošlost?
Inače, Ministarstvo građevine je u oktobru 2018. godine potpisalo sa američko-turskim konzorcijumom "Behtel-Enka" memorandum o razumevanju za izgradnju Moravskog koridora, a vrednost radova se procenjuje na oko 800 miliona evra.
Bira se strateški partner
Danas je zvanično otvrena ponuda starteških partnera koji su zaintersovani za gradnju ovog puta, nakon čega će Vlada posle uvida u dokumentaciju izabrati strateškog partnera koji će graditi ovaj koridor.
Konzorcijum "Behtel-Enka" jedini je dostavio ponudu na javnom pozivu za strateškog partnera za izgradnju Moravskog koridora, saopštilo je danas Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nakon otvaranja ponude.