MIHAJLOVIĆ: Deonica Surčin-Obrenovac biće gotova za 3 godine
Radovi na izgradnji nove deonice Koridora 11 između Surčina i Obrenovca počeće u martu 2017. godine.
Radovi na izgradnji nove deonice Koridora 11 između Surčina i Obrenovca u dužini od 17,6 kilometara počeće u martu 2017. godine i trajaće 32 meseca, gradiće ga Kinezi a biće izgrađeno 11 mostova i nadvožnjaka, uključujući i novi most preko Save u dužini od 1.800 metara.
Nakon otvaranja auto-puta Ljig - Preljina, na Koridoru 11 ostalo je da se izgrade i deonice auto-puta Surčin -Obrenovac, Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig. I dok će izgradnja deonice Surčin - Obrenovac početi u martu iduće godine, radovi na preostale dve deonice, kako kažu u Ministarstvu, odvijaju se zadovoljavajućim tempom.
- Najveći izazovi na dve preostale deonice su izgradnja tunela Brančić i povećani obim regulacije rečnih tokova koji je nastao promenom rečnih tokova posle pomenutih velikih voda u odnosu na projektovano stanje - kažu u ministarstvu.
Ministarka Zorana Mihajlović je saopštila da će Obrenovac-Preljina biti gotov najkasnije do decembra sledeće godine, dok je ranije najvljivano da će cela ta deonica biti otvorena na proleće.
U ministarstvu za probijanje rokova za izgradnju ovog dela Koridora 11 okrivljuju poplave.
- U toku izvođenja radova bilo je različitih problema, između ostalog su na gradnju uticale i velike poplave, koje su dovele do rekonfiguracije terena. Rezultat toga su potrebne izmene projekta, zbog čega je posledično došlo i do određenog produženja roka - navode u ministarstvu.
Dužina auto-puta Surčin - Obrenovac iznosiće 17.6 kilometara, a ugovorom je predviđeno učešće kineskih partnera.
- Novi auto-put koji bi spojio Surčin sa Obrenovcem prolaziće pored Jakova a predviđena je i izgradnja velikog mosta preko Save, koji će biti dug oko 1.800 metara sa centralnim rasponom preko reke od 425 metara. Predviđena je izgradnja autoputa u punom profilu, sa po dve vozne i po jednom zaustavnom trakom, kao i ukupno 11 mostova i nadvožnjaka. Ugovorom je predviđeno učešće kineskih partnera u tom projektu od 51 odsto, a domaćih firmi 49 odsto.
Trasa ove deonice trebalo bi da polazi od petlje Surčin i da se završava uključenjem u petlju Obrenovac.
- Auto-put Surčin-Obrenovac će biti spojen sa Obilaznicom oko Beograda i Koridorom 11 i deonicom Ub-Lajkovac, izgradnjom dve velike petlje, u Surčinu i u Obrenovcu, koje su sastavni deo ovog projekta. Trasa će prolaziti pored Jakova, prelaziće Savu novim mostom koji će biti izgrađen i uključivaće se u petlju Obrenovac - kažu u ministarstvu.
- Prema urađenim analizima, izgradnja ovog auto-puta značajno će povećati protok saobraćaja i predviđa se da će do 2030. na toj deonici biti skoro 30.000 automobila dnevno.
Podsetimo, ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, povodom otvaranja deonice Ljig - Preljina, izjavila je da će najkasnije do početka decembra sledeće godine biti završena deonica puta od Obrenovca do Preljine, na Koridoru 11.