NEDOSTATAK VAŽEĆEG ATESTA ZA TNG UREĐAJ MOŽE PUNO DA VAS KOŠTA: Stroge kontrole vozila na gas
Ako je prošlo pet godina od ugradnje neophodna je nova potvrda.
Svi koji imaju ugrađen TNG (auto-plin) uređaj u vozilu, bez obzira da li voze na auto-plin ili benzin (bitno je da je uređaj u vozilu) moraju da imaju važeći atest!
I u slučaju da je vozilo registrovano, a da je prošlo pet godina od ugradnje TNG uređaja, ili 10 godina od proizvodnje TNG boce (nije bitan datum ugradnje) neophodno je da se uradi novi atest!
Ukoliko na našem drumu, vlasnik vozila bude zatečen u prekršaju rizikuje da ga policija isključi iz saobraćaja, skine tablice ali i da plati kaznu od 5.000 do 20.000 dinara.
SRBIJA IPAK ISPALA IZ IGRE "Folksvagen" odabrao lokaciju za novu fabriku
Šta se dešava s motorom najveće evropske privrede? BASF, Dajmler i Dojče banka pale alarm!
Iako naši turisti koji automobilom idu do željenih destinacija, po pravilu, nemaju problema jer im niko na granici ne traži atest prilikom ulaska u Makedoniju, Grčku, Crnu Goru, BiH, Hrvatsku, Sloveniju. To ne znači, a pojedinci su imali takva (ružna) iskustva, da ih saobraćajna policija kod sve češćih organizovanih akcija "Tispol" kontrole saobraćaja (sinhronizovano se sprovodi u 28 zemanja Evrope) neće zaustaviti i kontrolisati da li imaju važeći atest.
Pri tome u Grčkoj policajci naplaćuju kaznu od 500 evra kada težina vozila deklarisana u saobraćajnoj dozvoli ne odgovara činjeničnom stanju zbog ugrađenog TNG uređaja.
Kazne su svuda paprene! Nema "razgovora" sa saobraćajcem, na šta su naši vozači navikli. Uz skoro obavezno isključenje iz saobraćaja slede i kazne koje se kreću i do par hiljada evra. U Crnoj Gori je najmanja kazna za nedostatak atesta - 60 evra, a na primer u Austriji će vas policija ispratiti do granice i za to će vam naplatiti 3.000 evra.
- Ima raznih priča, većinom doduše po društvenim mrežama da u Sloveniji saobraćajna policija, prema svedočenju hrvatskih vozača, ukoliko nemate odgovarajući atest za LPG (TNG) uređaj, naredi parkiranje vozila, pozove vatrogasce koji penom zatrpaju vozilo, pa vam isporuče račun za sve to - kaže Dragan Škrnjić predsednik kluba Auto-Srbija. - U svakom slučaju, prvo zbog sopstvene bezbednosti preporuka vozačima je da urade atest plina.
Vozilo koje koristi LPG (TNG kod nas) kao pogonsko gorivo ne sme da ulazi u zatvorene garaže koje nemaju ugrađenu posebnu ventilaciju (a garaže koje to imaju imaju i znak koji na to ukazuje) zato što su ti gasovi teži od vazduha i vremenom se akumuliraju na dnu garaže a onda je dovoljna jedna varnica da napravi haos. Treba znati da vozila koja koriste CNG (metan) mogu jer je značajno lakši od vazduha tako da nema opasnosti od akumulacije.