NEPRIJATNO IZNENAĐENJE ZA SVE LJUBITELJE ČOKOLADE U SRBIJI: Od sada ćete morati odvojiti OVOLIKO novca za omiljenu poslasticu, a uzrok skoka cena je KAKAO (FOTO)
Cena kakaa je u 2024. godini značajno porasla i poskupljenja proizvoda od kakaa nisu zaobišla ni Srbiju.
Potrošači u Srbiji nalaze se pred novim finansijskim izazovom. Glavni proizvođači kakaa, kao što su Gana i Obala Slonovače, često se suočavaju sa nepovoljnim vremenskim uslovima kao što su suše ili prekomerne kiše što direktno utiče na cenu i kvalitet kakaa.
Globalna potražnja za kakao proizvodima je u konstantnom porastu, naročito u zemljama kao što su Kina ili Indija, što direktno utiče na cenu kakaa na tržištu. Jedan od faktora koji značajno utiče na porast cene kakaa mogu biti problemi pri transportu usled političkih ili ekonomskih kriza, što dodatno otežava distribuciju i povećava troškove.
Cena kakaa na svetskim tržištima beleže značajan porast u poslednjih nekoliko meseci. Prema postojećim podacima cena kakaa porasla je za oko 20% u poslednjih šest meseci.
U Srbiji, poskupljenje kakaa direktno se odražava na cene čokolade. Proizvođači su najavili da će biti primorani da povećaju cene čokoladnih proizvoda što će svakako uticati na potražnju.
Potrošači su zabrinuti zbog rasta cene čokolade. Mnogi potrošači su izrazili nezadovoljstvo zbog povećanja cena, s obzirom na to da čokolada i slatkiši predstavljaju uobičajeni deo svakodnevne potrošnje u mnogim domaćinstvima. Neki su izjavili da će zbog poskupljenja biti prinuđeni da smanje ili potpuno izbegavaju kupovinu čokoladnih proizvoda, dok drugi smatraju da će potražiti jeftinije alternative ili proizvode manje poznatih brendova.
Na društvenim mrežama i u medijima, potrošači su kritikovali proizvođače zbog visokih cena, ističući da su čokoladni proizvodi već bili relativno skupi pre poskupljenja. Takođe, neki su izrazili zabrinutost da će poskupljenje čokolade biti samo početak opšteg trenda rasta cena slatkiša i drugih proizvoda zasnovanih na kakau.
Iako su reakcije uglavnom negativne, postoji i manji broj potrošača koji su svesni globalnih problema u proizvodnji kakaa i prihvataju da su poskupljenja neizbežna. Ipak, generalno nezadovoljstvo preovlađuje, naročito u kontekstu opšteg porasta troškova života u Srbiji.
Gotovo svi vodeći maloprodajni lanci u Srbiji (Maxi, Idea itd.) suočavaju se sa trendom poskupljenja čokoladnih proizvoda. Osetni porast cena ima značajan uticaj na cene čokoladnih proizvoda u prodavnicama širom zemlje.