VUČIĆ OBIŠAO RADOVE NA MAKIŠKOM POLJU: "Ovo što se danas dešava ovde je istorija" (FOTO/VIDEO)
Predsednik Vučić obilazi radove koji donose bolju budućnost Srbiji.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao radove na projektu izgradnje infrastrukture i nasipanja platoa za depo beogradskog metroa na Makiškom polju.
DA LI JE SVET PRED BANKROTOM? Omikron soj razara valute - različite mere utiču na pad tržišta
DA LI ĆE NOVI SOJ UTICATI NA EKONOMIJU? Analitičari upozoravaju na TRI moguća scenarija
ZA OVO PRAVO NISTE ZNALI! Evo da li je legalno da vam poslodavac novac daje na ruke
Pitanja novinara
Vučić je prokomentarisao ponašanje opozicije i proteste rekavši da je stav njegove politike da se ponaša demokratski kao i do sada.
- Moja ideja i savet nadležnim organima jeste da ih puste. Pustite ih sve dok ne tuku ljude. Ako misle da je to važno, da ne puštaju ljude da normalno žive. Pustite ih. Toliki je revolt ljudi u Srbiji da vi to ne možete da razumete. Ja nisam u stanju da to opišem. Ali na kraju se sve rešava na izborima, demokratija je za to, da ljudi olovkom zaokruže za koga hoće da glasaju, a za koga ne - rekao je Vučić.
Na pitanje kako Vučić komentariše širenje govora mržnje na nacionalnoj osnovi i frekvenciji, da li je to legitimno politički, predsednik odgovara:
- Apsolutno osuđujem svakog ko nekoga vređa po nacionalnoj osnovi. Ona je lažov, kao i Dragan Đilas, ali ne dam nikome da nekoga napada zato što pripada drugoj naciji. Ne mogu glasnije da iskazim svoje neslaganje. Za to sam uvek protiv - rekao je Vučić i podsetio da i njega vređaju, ali tada niko nikada ne reaguje.
- Ja mogu uvek slobodno i otvoreno da kažem šta podržavam i šta ne, a ne da vređam po nacionalnoj osnovi i zato pozivam svoju rumunsku braću da 3. aprila glasaju za bolju budućnost Srbije - rekao je Vučić.
Na pitanje o Zakonu o ekspropriaciji Vučić kaže da ga još nije potpisao, ali da ono što je jutros video, nije ništa sporno i protiv Ustava.
- Mene baš briga za ove demonstrante, ja račune polažem narodu na izborima, a narod vidi ovo što mi danas radimo. Ko od demonstranata može da se pohvali izgradnjom auto-puta, obilaznica, metroa, škola, muzeja, bolnica... Pa niko od njih ne može da se pohvali time - rekao je Vučić i ističe da još nije ništa potpisao ali da je čitao izveštaje advokata i video da nema ničega spornog.
Vučić dodaje da će po sopstvenoj volji i odluci potpisati Zakon, ili neće, ali ne zato što se nekog plaši ili ne, već zato što sam tako odluči.
- Veoma, veoma loše narod reaguje na blokadu puteva. Zato demonstrante savetujem da nastave, a policiju da se sklone sa strane. Ali da ponovim za sve one kojima je stalo do zaštite životne sredine, nikakve veze nema Zakon sa Rio Tintom ili bilo kojom drugom kompanijom - rekao je Vučić.
Odgovarajući na pitanje novinarke TV Pink o demonstracijama, protestima, napadima na bageristu, Vučić napominje da će konačno Kermendi i Čume da dobiju pravog sastupnika u skupštini, ukoliko pređe cenzus.
- Čume hoće kod Zelenih, a Keljmendi kod Đilasa... - dodao je Vučić.
Kako je istakao, ljudi koji su bili pored Zelenovića jesu bilio predstavnici bivšeg režima, koji su pljačkali narod godinama u Šapcu.
- Ono što sam video, i ono što je bitnije od Čumeta i Zelenovića jeste to, i ono što me zaprepastilo, kao i sve ljude u zemlji, jeste činjenica da Zelenović stoji na tri metra od mesta gde čoveka ubijaju, a on se ne pomera, i ne pokušava da zaustavi batinjanje - komentariše Vučić.
Kako je dodao, on je stajao i gledao, kako nekoga ubijaju, dodajući da bi on sam trčao, kako bi pomogao.
- Da gledaš kako nekoga ubijaju, i imaš mogućnost da zaustaviš tog koga tuče, gledaš kao tele u šarena vrata, kao da se ništa ne dešava. Molim ljude da pogledaju taj snimak. Ne postoji ništa što me toliko zaprepastilo! Ja mogu da navedem 20 političkih protivnika koji tako ne bi odgreagovali! - priča Vučić.
Govoreći o metodama hibridnog rata, Vučić dodaje da je to odavno prisutno.
- Oni su dobar deo ljudi političara uspeli da ih sklone po strani, da se manje bore. Ne sve, ima onih koje ne možete na takav način da uverite da treba da prestanu da se bore za svoju zenmlju, i to je problem onih koji treba da rade. Oni misle da je dovoljno da izazovu nemire, koji imaju podršku medija... To nisu lake stvari, ja to znam još od Miškovića. Imate širok spektar onih koji bi da nam tajkuni odlučuju ko će na vlast, i zato sam rekao da oni imaju opcije da pobede na izborima, ili da me ubiju. Svake nedelje ću da dolazim ovde, a vama sa N1 ću da javim kada ću da dođem!
Vučić ističe da su na protestima bili i ljudi sa gumenim čekićima, ali su dan pre toga dani sa sekirama branili Violu Fon Kramon u Gornjim Nedeljicama.
- Je l' sekira jača od čekića? Neko ima pravo da koristi sekiru, a niko nema ništa! Nijedno lice se nije javilo kao oštećeno od čekića, a svi koji su nekog povredili treba da odgovaraju. Kada nose sekiru, to je cveće, a kada neko nosi gumeni čekić, to je strašno, to je tenk u odnosu na sekiru! Došli ljudi, ne prijavljuju ništa, za otvorene skupove, i to postoji decenijama, to smor adili uvek... Ali oni maltretiraju narod, i kažu da će da blokiraju sve puteve u Srbiji.. Pa ko ste vi da kršite zakon? Dovedu teške mašine, a onda naiđe neko ko želi da prođe samo... Tom čoveku se lekari danas boje za oko, a oni govore da su više trebali da ga tuku! - priča Vučić.
Predsednik se zapitao, da li se desilo da neko maltretira opoziciju, zaleće se na njih automobilima, ili se koristi nasiljem, ističući da se to nikada nije dešavalo.
- Ja ću da se pojavim na pet tačaka, da snimam ove nasilnike, da pitam što maltretiraju običan svet! - naveo je Vučić.
Obraćanje predsednika Srbije
Vučić je istakao da je presrećan što je danas na Makiškom polju, gde počinje izgradnja metroa, posle decenija praznih priča, lažnih obećanja i svega ostalog.
- Nije ovo posao samo za Beograd, već za celu Srbiju - kaže Vučić.
Kako je dodao, izgradnja metroa omogućava brzi i snažni rast Srbije.
- Hvala i francuskim radnicima, i Ekselenciji Kine. Ovo smo mogli da uradimo tek kada smo obavili fiskalnu konsolidaciju, kada smo mogli da uposlimo stotine hiljada ljudi koji su dobili otkaze. Uspeli smo da obnovimo zemlju, podignemo zemlju. Ako izračunate ulaganja to je oko 4 milijarde sedam stotina evra - priča Vučić.
Kako je dodao, dodatni rast znači povećanje plata, kao i brži napredak.
- Hvala ljudima koji znaju koliko je ovo važno za naš grad, zemlju... Ide tu i obilaznica, pa Beo voz, jer hoćemo da Barajevo, Grocku, drugu stranu palilulske opštine da povežem - istakao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić prilikom obraćanja građanima.
Obraćanje ambasadorke Čen Bo
Ambasadorka NR Kine Čen Bo rekla je da metro predstavlja veoma važan deo modernog saobraćaja. Kaže da je srećna što je počela izgradnja beogradskog metroa.
- To je odraz brzog razvoja srpske ekonomije - rekla je Čen Bo.
Ona je istakla značaj uloge kineskih kompanija u izgradnji metroa.
- Beogradski metro sigurno će biti kvalitetno izgrađen i dati novi doprinos razvoju Beograda i Srbije - rekla je ona.
Predsednik stigao u obilazak
Tokom obilaska Makiškog polja, gde je započela izgradnja Beogradskog metroa predsednik Srbije zahvalio se svima koji su došli, i dodao da se danas dešava istorija.
- Oni koji pokušavaju da unište Srbiju, to im neće uspeti. Od 1968. godine pokušavaju da naprave metro. Ja ovo gradim za obične ljude, i ovo je suština. Nekima smeta što ovo povezuje Železnik i Mirijevo, a ne ona mesta gde žive najbogatiji - rekao je Vučić.
Kako je dodao, ono što je važno je to, da je na njima samo da rade, a to što s sekiraju zbog nečijeg banditizma, bitno je da ostali budu uzdržani, i da rade i daju rezultate.
- Nove bolnice, stadioni, muzeji, pruge, i to su naši rezultati, a njihovi samo puni džepovi - nastavio je predsednik.
Vučić je dodao da je na nama da guramo zemlju napred i da ne stajemo.
- Ispunio sam obećanje, svake nedelje ću da obilazim radove ovde, tek toliko da vide da naše građevinare i neimare ne mogu da zaustave! - naglasio je Vučić.
- O ovom projektu pričamo tačno 53 godine. Posle 53 godine konačno se kreće sa gradnjom i svi građani Srbije znaju da će ovo biti gotovo, jer smo mi uzeli ovo da radimo! - rekao je Vučić.
- To će za šest godina da bude gotovo, jer smo mi prionuli na posao. Hvala na podršci, na svemu, jer vi ste ti koji Srbiju guraju napred! Veliko hvala vama i porodicama! Živela Srbija! - podvukao je Vučić.
Predsednik Srbije se na kraju obraćanja zahvalio svim radnicima što marljivo rade i što vole Srbiju.
- Hvala vam što volite Srbiju. Želim vam srećan rad i dobro zdravlje vama i vašim porodicama - rekao je predsednik radnicima na Makišu.
Nakon obraćanja, predsednik Srbije Aleksandar Vučićč je zajedno sa ministrom Sinišom Malim, pogledao plan izgradnje metroa, gde se zajedno sa radnicima konsultovao o narednim koracima.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, takođe je Vučića upoznao sa radovima koji planiraju da realizuju u narednih 6 godina, kada će metro biti završen.
- Ceo razvoj šinskog sistema je vezan za razvoj šinskog prevoza, Bg voza i metroa. Bg voz dobija 37 kilometara novih šina - istakao je Mali.
Kako je dodao Mali, tramvaj, Bg voz i metro rešavaju ekologiju, rešava tramvajske gužve, i to je jedino dugoročno šinsko rešenje.
- Na metro će morati da se vezuje Bg voz - komentarisao je predsednik Vučić.
Kako je Vučić istakao na ovom projketu mora vredno da se radi, kako bi sve bilo uspešno, potom istakao da ako bude rastao broj automobila, razvoj metroa će biti od krucijalne važnosti.
Predsednik je potom porazgovarao sa radnicima, interesujući se za količinu materijala koja se troši na izgradnju metroa.
- Nisam znao da je to toliko komplikovano - naveo je Vučić.
O izgradnji metroa
Podsetimo, na Makiškom polju će, pola veka od prvog obećanja, početi izgradnja beogradskog metroa. Ministar finansija najavio je da je sve spremno da počnu radovi i da je ovo istorijski čin koji su čekale generacije naših građana!
Ministar je istakao da su mnoge prethodne vlasti imale u planu izgradnju metroa, ali niko nikada ništa konkretno nije uradio po tom pitanju. On je naglasio da aktuelna vlast već dugo aktivno radi na ovom kapitalnom projektu koji je od ogromnog, strateškog značaja za Beograd i za Srbiju.
- Metro koji se gradi biće najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe - napisao je ministar na svom "Instagramu". - Prva linija dužine 21,1 kilometar sa 21 stanicom biće završena 2028, a povezivaće Železnik i Mirijevo. Druga, od Bežanije i Mirijeva, duga 21 kilometar, imaće 23 stanice, a ukrštaće sa na Savskom trgu. Završetak je planiran za 2030.
Uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija gradskog saobraćaja. Trase metroa su usklađivane sa razvojem "BG voza", a planira se uvođenje četiri linije gradske železnice i tri linije prigradske. Izgradnja metroa, koji je deo projekta "Srbija 2025", olakšaće život građanima, doprineti zdravijem načinu života ljudi, a istovremeno će uticati na rast BDP Srbije, istakao je ministar ministar.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić juče je na svom fejsbuk-profilu objavio sliku građevinske table koja označava koji će se radovi izvoditi u ovoj fazi izgradnje depoa za metro. On je naveo da će, kada počnu radovi, biti tačno 50 godina, 11 meseci i 18 dana od prvog obećanja.
- Za ovih pola veka bilo je dobrih i loših vremena, ali nikada nije bilo ni političke odlučnosti, snažnog vođstva, para, zakonskih i urbanističkih preduslova da se metro gradi. Sada, prvi put, to imamo - napisao je Vesić.
- Beograd se zahvaljuje predsedniku Vučiću zato što je stao iza projekta izgradnje metroa i zato što će Republika Srbija obezbediti između 4,4 i 4,6 milijardi evra za izgradnju prve dve linije. Beograd, sa najvećim budžetom u istoriji koji će 2022. godine iznositi 1,345 milijardi evra, sam ne bi mogao da izgradi tako brzo dve linije metroa.
Kako je Vesić precizirao, prvo će početi nasipanje Makiškog polja sa 1,4 miliona kubika peska na oko 82 hektara:
- Nakon nasipanja počinjemo da gradimo konstrukciju za prugu, osnovu depoa, autobuski terminus, parking za korisnike, prvu stanicu, kanalizaciju, dva kolektora.
Više od 200 kilometara
- Do 2028. godine imaćemo 223 kilometra gradske i prigradske železnice, kao i novih 42,6 kilometara tramvajske mreže i 130 novih tramvaja - naveo je Vesić.
- Vrednost ovog projekta biće više od 1,6 milijardi evra. Ljudi koji žive u prigradskim opštinama imaće gradski voz do Beograda na svakih deset do 15 minuta u špicu i svakih 45 minuta van špica.