Ponekad slađa i od prve ljubavi, a katkad slatka kao tuđa žena: Najbolje reklame na pijacama koje mame mušterije!
U ovo doba godine, svakako najviše je ponuda ali i reklama za lubenice
U nameri da "osvoje srca" što više mušterija, prodavci voća i povrća na zelenim pijacama, kreativnim i ponekad šaljivim sloganima reklamiraju svoju robu. Uglavnom rimama, nevešto ispisanim flomasterima na parčetu kartona, mame mušterije da ako ne kupe barem pročitaju šta se nudi.
U 2020. godini u Srbiji bilo 105.593 preduzeća: RZS izbacio statistiku - najviše firmi ima u ovoj oblasti
Planirate da sredite stan kako bi se bolje prodao? Zaboravi se jedan mali detalj - obratite pažnju na ove smernice!
POTPUNO NEISKORIŠĆENO MESTO U SRBIJI: Analizom vode potvrđena lekovitost - nekada se ovde lečilo pola Jugoslavije
U ovo doba godine, svakako najviše je ponuda ali i reklama za lubenice, pa je uglavnom svaka slatka kao med, ponekad slađa i od prve ljubavi, a katkad slatka kao tuđa žena. Nema greške da je sremski bostan najslađi, baš kao i Sremica, često navode prodavci uz opis.
Poznato je da je na jesen svaki kupus futoški, a krompir ivanjički. Jer boljih sorti nema. Natpisi "volovsko srce" prodaju svaki ubrani plod paradajza, uz dodatak da je leskovački, a pritom i domaći, greške nema.
Paprika šilja najbolja je za spremanje zimnice, lako se peče i još lakše ljušti. Breskve su uglavnom vinogradarske, i to najbolje one koje su uzgajane na oranicama u okolini Grocke i Oplenca. Prve jagode koje se pojave na tezgama su uvek domaće, neprskane i ekstraslatke.
Trešnje dolaze uvek iz Ritopeka, koji je beogradska dolina ovog drveća. U zimskim danima, italijanski kesten je najbolji, grčke mandarine najukusnije, a sve veći "primat" dobijaju i turske narandže. Dobar pasulj je onaj koji se brzo skuva i uglavnom je čuveni tetovac.
- Ovakvi i slični natpisi privlače pažnju i osmehe kupaca, pa se lakše odlučuju na kupovinu, naravno uvek je bolje kada se uz neku vrstu napiše da dolazi iz kraja koji je po tome poznat kao Futog po kupusu, a Ivanjica po krompiru. Dosetljivost se isplati prodavcima, pa su sve kreativniji u smišljanju raznih prodajnih slogana koji neretko završe na društvenim mrežama - objašnjava Milica Rodić, diplomirani filolog.
Da dobra reklama prodaje plodove sa pijaca potvrđuju i prodavci. Uz to dodaju i da im je nekad lakše da napišu, nego da iznova ponavljaju kupcima.
- Znam ja da to kad napišem "slatka kao med" ne znači mnogo, ali kad me pitaju je l' stvarno slatka, ja kažem nema laži nema prevara i odmah zasečem malo parče da se proba. Nekad mi je lakše i da odmah istaknem i cenu, ali i da spustim za pet do deset dinara po kilogramu, ako vidim da se mušterija premišlja - objašnjava za "Novosti" Rade Stanić, koji skoro deceniju prodaje bostan na Bajlonijevoj pijaci.
Prodavci dodaju i da kad smisle dobar, a uz to i lako pamtljiv natpis, godinama ga ne menjaju, jer na neki način to postane njihov prepoznatljiv znak.
Natpisi na pijacama prisutni su od davnina. Međutim, poslednjih godina trgovci se trude da budu što duhovitiji jer znaju da dobra reklama svakako prodaje proizvod.
- Nama to dođe kao besplatna reklama, još ako je urimujemo da dobro zvuči, greške nema. Kao i na televiziji kada vidite nešto zanimljivo, odmah odete u prodavnicu da kupite - dodaju prodavci.