Porodica čuvarkuća ima više od 500 proizvoda
Na listu čuvarkuća upisali su se i novi proizvodi kompanije "Pobeda", Predejane - ljuti i blagi ajvar.
Porodica čuvarkuća dobila je 64 nova proizvoda u oblasti hemijske, prehrambene i prerađivačke industrije Srbije, a pravo na žig osvojili su "Zorka keramika", "Perutnina Ptuj - Topiko", "Mercator S", "Crvenka fabrika šećera", "Pobeda DOO Predejane" i "Degustacioni centar" Pirot. Time je ukupan broj čuvarkuća premašio 500, saopšteno je na sednici Saveta u Privrednoj komori Srbije.
SRBIJA BRILJIRALA U GODINI KORONE: Pretovar na rekama u 2020. znatno povećan i pored pandemije
UPOZORENJE ZA KUPCE: Povučena još dva proizvoda sa srpskog tržišta, jedan je za decu
ZA NEKOGA JE OVO GORE OD KORONE: Najtužnija vest stiže iz britanskih pabova
U oblasti prehrambene industrije, dva ugostitelja sa bogatim iskustvom, "Pobeda" doo Predejane i Degustacioni centar Pirot, kandidovali su specifične proizvode za žig Čuvarkuća. Dalibor Tošić, vlasnik pirotskog Degustacionog centra čije su "boemska potkovica" i "midžorska poludivlja kobasica" dobile pravo na žig, ne krije zadovoljstvo što će se ovi tradicionalni proizvodi okititi "Čuvarkućom" koja će im, kako ističe, omogućiti veći prodor na domaće ali i strano tržište, veću prodaju i proizvodnju.
- Jedva smo dočekali akciju koja će da promoviše i podstiče domaće kvalitetne proizvode kao što to rade i mnoge razvijene ekonomije poput Austrije ili Nemačke. Čim smo čuli za "Čuvarkuću", odlučili smo da konkurišemo. Nadamo se da će naši proizvodi biti prepoznatljiviji na tržištu, da će se razlikovati i biti dosta ispred konkurencije. Domaća proizvodnja i korišćenje resursa isključivo iz Srbije jeste način da očuvamo i našu zemlju i ekonomiju, ali i da mali proizvođači razvijaju biznis - rekao je Tošić.
Naglašava da su "boemska potkovica" i "midžorska poludivlja kobasica" tradicionalni, 100 odsto domaći proizvodi koje stvaraju i čiju recepturu čuvaju generacije.
- U proizvodnji se koristi samo čisto meso: kozje, ovčije, goveđe. Midžorska poludivlja kobasica je kombinacija goveđeg i konjskog mesa. U narednom periodu planiramo da konkurišemo i za sertifikat za organsko meso - rekao je Tošić.
Na listu čuvarkuća upisali su se i novi proizvodi kompanije "Pobeda", Predejane - ljuti i blagi ajvar.
- Očekujemo da će žig Čuvarkuća na našim proizvodima doprineti da se potrošači pri kupovini odluče za naš proizvod, jer su sigurni da kupuju nešto što je kvalitetno i domaće“, rekla je Ivana Vučković, direktorka "Pobede DOO Predejane". Podseća da se žig "Čuvarkuća" kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla već nalazi na teglama „ljute papričice u ulju“, kao i da planiraju da naredne sezone konkurišu i novim proizvodima.
- Paprika i papričica koje koristimo u našim proizvodima uzgajaju se u leskovačkoj opštini, sve je kompletno domaće, i nadamo se će akcija "Stvarano u Srbiji" naše kvalitetne proizvode još više približiti kupcima - rekla je Vučković.
Pravo na žig dobilo je i 17 proizvoda kompanije "Perutnina Ptuj - Topiko" u Bačkoj Topoli, u kojoj se kompletan uzgoj, prerada i distribucija odvijaju u Srbiji i zatvara putanja proizvoda od polja do trpeze. Porodicu čuvarkuća uvećaće i 21 proizvod kompanije "Mercator S" pod brendom "Ukusi moga kraja", koji se prave u saradnji sa lokalnim proizvođačima.
Gotovo 90 odsto domaće sirovine i rada ima i "beli šećer" Šećerane Crvenka, sa tradicijom dugom 107 godina.
U oblasti hemijske industrije, četrnaest vrsta podnih i sedam vrsta zidnih pločica kompanije "Zorka keramika", vodećeg proizvođača keramičkih pločica u Jugoistočnoj Evropi, poneće prestižni žig.
- U svim našim proizvodima dominira domaća sirovina, visokokvalitetne gline iz naših rudnika u blizini fabrike u Šapcu. Znanje koje se koristi u proizvodnji je takođe naše, kod nas u timu rade mlade generacije ljudi, sa stalnim unapeđenjima i edukacijama u svojim oblastima, uz podršku iskusnog kadra. To nas čini modernom kompanijom.
- Održivo poslovanje moguće je u Srbiji kada se, kao kod nas, zasniva domaćem menadžmentu, sirovinama, resursima i znanju - rekao je direktor "Zorka keramike" Đorđe Radulović. Kako je istakao, koristi od proizvodnje i kupovine proizvoda označenih "Čuvarkućom" su mnogobrojne i veoma značajne, jer time omogućavamo da kvalitetni proizvodi od domaćih sirovina budu u našim domovima i podižemo svest o kvalitetu domaćih proizvoda na našem tržištu.
- Želim da se zahvalim Privrednoj komori Srbije na ovoj inicijativi i verujem da će "Čuvarkuća" zaživeti kao oznaka i opstati u narednim godinama. Hvala i potrošačima na dosadašnjem četrdesetpetoogodišnjem poverenju i dobrom ukusu - poručio je Radulović.
Mihailo Vesović, predsednik Saveta za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga "Čuvarkuća", istakao je da projekat "Stvarano u Srbiji", pokrenut pre više od pola godine, beleži odlične rezultate, zahvaljujući podršci potrošača, eksperata, proizvođača, kao i trgovinskih lanaca, kao što su DIS i Mercator S koji su nam partneri u ovoj akciji.
- Najveći broj proizvoda dolazi iz prehrambene industrije, ali i iz metalske, industrije građevinske industrije, farmaceutske, hemijske, tekstilne. Kompanije, bez obzira na to da li je vlasnik strani ili domaći, pokazuju da su proizvođači srpskog proizvoda, ali i da zadovoljavaju visoke standardne kvaliteta, poštuju ekološke i druge zahteve, vode računa o lokalnoj sredini i time doprinose rastu privrede u celini - ukazao je Vesović.