Predsednik u obilasku radova na Koridoru 11: Evo kada će sve biti gotovo
Ujedno predviđeno predstavljanje ostalih infrastrukturnih projekata koje realizuju Srbija i Kina
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obići će sutra radove na izgradnji Koridora 11 od Surčina do Obrenovca.
Napredak Srbije: Spremno nekoliko projekata koji će generisati privredni rast do kraja godine!
Prisustvovaće i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, predsednik Nacionalnog saveta za saradnju sa Kinom i Rusijom Tomislav Nikolić, ambasador Kine u Srbiji Li Mančang i v. d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak. Oni će obići radove na izgradnji auto-puta i novog mosta preko Kolubare i Save kod Obrenovca.
Zvanicama će tom prilikom biti predstavljeni i svi ostali infrastrukturni projekti koje zajednički realizuju Srbija i Kina.
Radovi na izgradnji deonice Surčin-Obrenovac, duge 17,6 km, počeli su 1. marta u prisustvu Vučića. Na toj deonici se gradi i novi most preko Kolubare i Save kod Obrenovca, koji će biti dug oko 1,7 km. Cela deonice bi trebalo da bude završena do kraja 2019. godine (rok je 32 meseca).
Radove izvodi kineska kompanija C C C C zajedno sa domaćim podizvođačima, a ukupna cena izgradnje auto-puta Surčin-Obrenovac je 208 miliona evra, uključujući i most preko Save i Kolubare.
Projekat se finasnira iz kredita kineske Eksim banke, finansijer je Vlada Srbije preko Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a investitor je JP "Putevi Srbije".
Predviđena je izgradnja auto-puta u punom profilu, sa četiri vozne i dve zaustavne trake.
RTB BOR ugovorio posao od 1,75 miliona dinara: Uskoro kreće realizacija
Projekat uključuje izgradnju mosta preko Save i ušća reke Kolubare, nadvožnjaka preko železničke pruge Ostružnica-Batajnica, kao i dve petlje - Surčin i Obrenovac. Na deonici Surčin - Obrenovac biće ukupno sedam mostova i četiri nadvožnjaka, a taj auto-put će omogućiti spajanje koridora 11 i 10 preko obilaznice oko Beograda na petlji Surčin.
Zajedno sa deonicama u izgradnji, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga koje, takođe, radi kineska firma, ukupne dužine 50,2 km i već završenim deonicama Ub-Lajkovac (gde su radile domaće firme) od 12,5 km i Ljig-Preljina (Azerbejdžanci) od 40,3 km trebalo bi ove godine da bude gotov ceo potez auto-puta u dužini od 120 km od Beograda do Preljine.
Sa kineskom kompanijom C C C C se vode razgovori i za nastavak gradnje Koridora 11 od Preljine do Požege, za koju je potpisan momorandum u Kini.
Velika novina na auto-putu u Srbiji: Sve vozače obradovaće ova promena
Očekuje se da će i za tu deonicu biti potpisan komercijalni ugovor, kao i ugovor o finansiranju, u novembru u Budimpešti na sastanku Kine sa 16 evropskih zemalja.
Da bi bio kompletan auto-put do granice sa Crnom Gorom ostaje da se izgradi deonica od Požege do Boljara koja će, prema prvim procenama, koštati skoro dve milijarde evra.