PRODAJA DIZEL I BENZIN VOZILA NAJMANJA U POSLEDNJIH 30 GODINA: Da li će automobili na koje smo navikli nestati?
Veliki proizvođači prestaju da proizvode automobile sa velikom kubikažom
Prodaja dizel i benzin vozila od prošle do početka ove bila je najmanja u poslednjih 30 godina.
Dva su razloga, kažu analitičari - strogi propisi o zagađenju u Evropi do 2025. i epidemija koja je zaustavila proizvodnju i tražnju.
DIREKTOR ARENE PORUČUJE: "Naša konkurencija nije navikla na ravnopravnu borbu"
PORASLE DEVIZNE REZERVE NBS: Usred pandemije korone Srbija ima sve više novca
ODLIČNA PONUDA: Evo kako da dobijete 3.000 dinara na poklon, ali i da nešto što ste VEĆ KUPILI otplatite NA RATE!
Ipak, električna vozila beleže povećanje prodaje od 25 odsto, a većina hibrida od čak 60 odsto na evropskom tržištu.
U januaru ove godine u Evropi je zabeleženo samo 762.525 novih registracija, što je najniži nivo od 1990. godine, objavio je Duisburg KAR Institut.
To je nedovoljno da se pokriju troškovi proizvodnje, a lageri automobila sve su veći. Uvođenje taksa na zagađenje, glavni je razlog loše prodaje, smatraju stručnjaci.
- Uzmite primer vozila preko 2.500 kubika i preko 200 ks kojih je na tržištu bilo 45 odsto. Sada, na primer, ako hoćete da kupite takvo vozilo plaćate taksu i do 35.000 evra dok na električna i hibridna vozila i dalje imate subvencije, pa će tako veoma brzo prestati era velikih terenaca i sportskih automobila - smatra Deni Kaliborn iz "Patrik instituta".
Najlošije rezultate prodaje beleže u Španiji (pad od 51,1 odsto) i Danskoj (pad od 45 odsto).
Prodaja je na evropskom tržištu opala za 20 odsto, pa proizvođači pokušavaju beskamatnim kreditima i snižavanjem cena da pospeše prodaju.
Međutim, hibridna, a naročito "plag-in" vozila sve se više kupuju, jer oni koji žele miran san u budućih pet godina i manje takse za registracije biraju njih.
- Jednostavno prosečan Evropski kupac automobila je izračunao je da će ga za pet godina električna ili hibrid vozila koštati duplo manje i da neće biti puno troškova oko održavanja, a o ceni pređenog kilometra sa strujom troškovi benzina su manji čak 80 odsto - navodi Džon Smit, automobilski analitičar Dujsburg instituta.
Pošto autosalona u Evropi ove godine neće biti, kupci su orjentisani na internet i kupovinu kod dilera.
Računica se pravi na osnovu državnih subvencija i cene održavanja.
Veliki proizvođači prestaju da proizvode automobile sa velikom kubikažom i uvode električna vozila.