PROMENILI PRAVILA USRED TURISTIČKE SEZONE: Vozači oprezno, ovo već važi na putevima
Postoji više opcija kada je u pitanju kontrola brzine.
Od 1. jula u Austriji su na snagu stupaju nova saobraćajna pravila. Od tog datuma opštine imaju više opcija kada je u pitanju kontrola brzine.
Prema Austrijskom klubu za automobile, motocikle i putovanja (OAMTC), opštinama će takođe biti dozvoljeno da samostalno proveravaju brzinu od 1. jula pod "specifičnim uslovima".
Odabir pogođenih lokacija biće prethodno proveren. Recimo, da li je u tom mestu ranije bilo više saobraćajnih nezgoda.
Šef pravnog odeljenja OAMTC-a kaže:
- Kontrole brzine treba da nastave da služe bezbednosti saobraćaja, a ne prikupljanju prihoda opštinama ili čak privatnim kompanijama. Upravo za to se iznova optužuju opštine u Italiji, zbog čega sada postoje novi propisi za merenje brzine.
Promena zakona Austriji donosi nove propise za zone od 30 km/h. Postojeći principi za uvođenje ograničenja brzine u drugim ulicama, zonama ili celim urbanim sredinama ostaju isti. Zbog toga se zone od 30 km/h ne mogu jednostavno nametnuti po celom gradu. Ali gradonačelnici će imati više opcija:
- Lokalne vlasti ili opštine će u budućnosti moći lakše nego ranije da nametnu ograničenja brzine u posebno osetljivim oblastima, na primer ispred škola, igrališta ili domova za stare - kaže se u saopštenju OAMTC-a.
Izmena zakona potvrđuje da ostaje "zeleno treptanje” na austrijskim semaforima Jedan propis se neće menjati nakon preliminarnih razmatranja: takozvano "zeleno bljeskanje“. To znači treptanje zelenog svetla semafora pre kraja zelene faze.
Ova semaforska faza ne postoji, recimo, u Nemačkoj, ali Austrija nije jedina koja je koristi. Trepćuće zeleno svetlo se takođe koristi u Kini, Izraelu, Hrvatskoj, Litvaniji, Letoniji, Meksiku, Poljskoj, Rusiji, Sloveniji i Turskoj.
Kako je najavio OAMTC, vozači će uskoro imati još jednu inovaciju koja će uticati na same automobile. Shodno tome, sistemi pomoći biće obavezni u prvim registrovanim vozilima od 6. jula. Ovde se primenjuje Uredba o odobrenju tipa EU.
U automobilu tada mora da postoji sledeća oprema:
Pomoćnik pri kočenju u slučaju nužde
Upozorenje o hitnom napuštanju trake
Inteligentni pomoćnik za brzinu
Obrnuti asistent
Svetlo za kočenje u slučaju nužde
Upozorenje na umor
Snimanje podataka u vezi sa događajem
Alcolocks
Pošto je ovo zahtev EU, važi i za nemačke automobile. Vozila koja već posedujete ili koja su proizvedena pre ovog datuma trenutno ne moraju da naknadno ugrađuju ove sisteme, navode nemački mediji.
Izvor: Srbija Danas/fenix-magazin.de/Anja Cović/M.A.