Vesić: Sve pruge u Vojvodini biće rekonstruisane, a železnički saobraćaj biće dominantan
Veliki projekti biće završeni i pre roka.
Sve pruge u Vojvodini biće potpuno rekonstruisane i železnički saobraćaj postaće kroz nekoliko godina dominantan, a pokrajina će, istovremeno, biti premrežena i mrežom auto-puteva i brzih saobraćajnica, istakao je danas ministar građevinarstva, saobaćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Vesić: Probne vožnje na pruzi Novi Sad-Subotica od 15. septembra, puštanje u saobraćaj početkom decembra
Vesić: Brza saobraćajnica Iverak - Lajkovac biće gotova do kraja godine
Vesić je za Radio-televiziju Vojvodine rekao da će deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice, duga 108 kilometara, biti završena šest meseci pre novog roka - što je bio kraj godine, a čak godinu dana pre prvobitnog roka koji je predviđao završetak radova sredinom 2025.
- Već u avgustu će holandska kompanija ’Rikardo’ uraditi sertifikaciju pruge za standarde Evropske unije, a onda će ’Dojče ban’ od 1. do 15. septembra uraditi tehnički prijem, kako bi smo startovali sa testiranjem pruge. Za to će biti potrebna oko tri meseca i u decembru će krenuti redovne linije Beograd – Novi Sad – Subotica - rekao je Vesić.
Od Beograda do Subotice putovaće se sat i 10 minuta, i to će potpuno promeniti način života ljudi koji žive na trasi brze pruge, dodao je ministar.
- Mađarska strana nas uverava da će svoju deonicu, do granice sa Srbijom, završiti 2026. godine, kako bismo 2027. mogli da putujemo brzom prugom do Budimpešte, od Beograda za dva sata i 45 minuta - rekao je Vesić i dodao da će pasoške kontrole biti u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Budimpešti, kako bi se ubrzao protok putnika, bez zaustavljanja na gradnici.
Takođe, ukazao je da se privode kraju projekti obnove 250 kilometara regionlanih pruga u Vojvodini, među kojima ona od Pančeva preko Zrenjanina i Kikinde do Subotice, duga oko 200 kilometara, kao i pruga Vrbas – Sombor, koja je sada u veoma lošem stanju.
- One će biti preuređene, elektrificirane, sa novom signalizacijom, predviđene za brzine od 120 kilometara na sat - rekao je Vesić. Dodao je da je u fazi projektovanja još jedna pruga – Subotica – Sombor – Bogojevo - Sajlovo – Novi Sad.
- Ako tome dodamo, da već radimo na projektu rekonstrukcije pruge Beograd – Vršac – rumunska granica, i da radimo na projektu auto-puta Beograd – Vršac – rumunska granica, sa brzom saobraćajnicom do Bele crkve, to govori da će sve pruge u Vojvodini biti potpuno rekonstruisane, a železnički saobraćaj dominantan - naznačio je ministar Vesić.
Kada je reč o izgradnji auto-puta Bački breg – Srpska crnja, duge ukupno 186 kilometara, Vesić je rekao da se radi „punom parom“ na prvoj deonici, od 5,5 kilometara, od Bačkog brega do Sombora, započetoj krajem prošle godine.
- Ideja je da tokom ove godine ’napadnemo’ i deonicu od auto-puta prema Srbobranu i Vrbasu, čime otvaramo industrijsku zonu. Plan je da se do 2026. godine završi deonica od Bačkog brega do Kljajićeva, kao i deo od auto-puta ka Vrbasu - rekao je Vesić. Govoreći o auto-putu Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, Vesić je rekao da se i taj projekat uveliko radi i da će do 2026. godine biti završena deonica do Kovačice, duga 26 kilometara.
- Ukupna dužina je 105 kilometara, ali projektujemo i brzu saobraćajnicu između Novog Bečeja i Zrenjanina, kako bismo spojili ’smajli’ i novi auto-put Beograd – Zrenjanin – Novi Sad - rekao je Vesić. Spomenuo je i Fruškogorski koridor, dužine gotovo 48 kilometara, u okviru kojeg će do juna 2026. godine biti gotova oba mosta u Novom Sadu, koja se sada grade.
- Do kraja ove godine će na Fruškogorskom koridoru biti završeno sve osim dva mosta, tako da će taj projekat biti gotov do juna 2026. godine. Vojvodina će biti premrežena aut-putevima i brzim saobraćajnicama - rekao je Vesić.
Ministar je najavio i da će u aprilu biti završena kompletna rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu.
Srbija Danas