SAJAM VINA OKUPIO IZLAGAČE ŠIROM SVETA: Jedan štand sa pićima iz Srbije privukao najveću pažnju, a ovo im je bila inspiracija (FOTO)
Prvi međunarodni sajam vina otvoren je u četvrtak u Beogradu.
Prvi međunarodni sajam vina "Vinska vizija Otvorenog Balkana", pod pokroviteljstvom vlada Srbije, Severne Makedonije i Albanije u okviru inicijative Otvoreni Balkan, otvoren je danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijera Albanije, Severne Makedonije i Crne Gore, Edija Rame, Dimitra Kovačevskog i Dritana Abazovića.
OGROMAN SKOK MINIMALCA U SRBIJI! Evo šta donosi novo povećanje - jedan datum je KLJUČAN
PUTIN POVLAČI SVOJE NAJJAČE POTEZE! Oglasili se veliki stručnjaci - "ovo je jedini način da Evropa preživi"
EVROPI PRETE SUKOBI! Zbog povišenih troškova života mogući nemiri na zimu - na listi i komšije
Predsednik Srbije svečano je otvorio sajam u Hali 1 Beogradskog sajma.
Otvaranju su prisustvovali članovi vlada Srbije, Severne Makedonije i Albanije.
Na sajmu učestvuje skoro 400 izlagača i proizvođača vina iz više od 20 zemalja. Prisutni su predstavnici iz oko 40 zemalja.
Najviše njih će biti iz zemalja regiona, pre svega Srbije, Severne Makedonije, Albanije, ali i iz celog sveta, Južne i Severne Amerike i centralne Evrope.
Samo iz Srbije, Severne Makedonije i Albanije učestvovaće više od 230 izlagača.
Učestvuju i izlagači iz Crne Gore, BiH, Hrvatske, Slovenije, Italije, Francuske, Argentine i Čilea.
Vina će ocenjivati 25 međunarodnih sudija, od kojih pet sa oznakom "master of vine", što sajmu daje posebnu težinu i svrstava ga u red najprestižnijih u svetu.
"Vinska vizija OB" će na Beogradskom sajmu okupiti najbolje proizvođače vina u regionu i promovisati Balkan kao sve traženiju vinsku i turističku destinaciju.
To je konkretan korak u ostvarenju cilja inicijative Otvorenog Balkana - zajedničkog tržišta koje podrazumeva slobodan protok ljudi, robe, kapitala i usluga, poručuju organizatori.
Sajam će imati i svoj takmičarski deo u okviru koga će vina ocenjivati najprestižniji stručnjaci i somelijeri iz čitavog sveta, ali i najprestižnijeg magazina u toj oblasti "Decanter".
Ekipa portala Srbija Danas razgovarala je sa izlagačima vina koji su došli iz komšijskih zemalja kako bi predstavili svoje proizvode na ovoj manifestaciji.
Ono oko čega se svi slažu, bez obzira na to iz koje zemlje dolaze, jeste da je organizacija na veoma visokom nivou.
Kako nam je rekao izlagač iz Albanije ovaj sajam za njega i njegovu porodicu predstavlja veliku priliku za izvoz i reklamiranje svojih proizvoda.
- Za mene i moju kompaniju, a pretpostavljam i za sve druge izlagače ovaj sajam predstavlja veliku priliku za naše proizvode i za razmenu vina između država - rekao je proizvođač vina iz Albanije čija je vinarija najveća u toj zemlji.
Kako navode, vinarija je osnovana 1933. godine, a kao najbolji proizvod i ponos svoje kompanije izdvajaju Brendi koji je ujedno i najstarije piće u njihovoj kolekciji.
Pored komšijskih zemalja na sajam u Beogradu stigli su i izlagači iz udaljenih država poput Južne Afrike i Čilea, a posebnu pažnju privukla su vina sa Hilandara koje je i sam predsednik Srbije prvi zapazio i isprobao.
Kako je naveo izlagač ispred vinarije sa Hilandara za naš portal, vinarija manastira je najstarija na celom sajmu s obzirom na to da je osnovana još 1198. godine.
Šezdesetih godina prošlog veka stari vinograd je u potpunosti iskrčen i obnovljen, da bi u današnjem obliku i po najvišim standardima bio uspostavljen krajem prve decenije novog milenijuma.
U Hilandaru se takođe nalazi najstarija loza Sv. Simeona koja datira iz prvih godina 13. veka i koja prema navodima ima lekovita svojstva, a poznata je u svetu za lečenje neplodosti kod parova.
- Vinarija je osnovana 1198. godine kada i sam manastir. Međutim, novi vinograd "Savno polje" je podignut 2008. godine na mestu gde je i pre postojao. On se prostire na teritoriji od 15 hektara. Sama vinarija nalazi se odmah pored vinograda - naveo je izlagač.
Proizvođači kažu da ova manifestacija za njih predstavlja jednu veliku priliku za njih da se vina Hilandara predstave celom regionu, s obzirom na to koliko je ozbiljno organizovana.
- Nadamo se da će ljudi doći da probaju naša vina i saznati nešto novo što do sada nisu imali prilike da čuju - objašnjavaju oni.
Sa druge strane, mnogi izlagači došli su da predstave svoj porodični biznis na ovom sajmu, pa su se tako među njima našli i vlasnici jedne vinarije iz Severne Makedonije.
Komšije su nam objasnile da njihov posao traje generacijama i prenosi se sa kolena na koleno, a kao najveći benefit sajma u Beogradu navode veliku mogućnost za promovisanje svog proizvoda.
- Ovaj sajam za nas predstavlja priliku za promovisanje, nalaženje novih klijenata i turizam - naveli su ispred vinarije iz Severne Makedonije.
Kako su dodali, svima bi preporučili "Vranac" jer je lokalni proizvod i svaki turista ima želju da ga proba.
Jedan od štandova koji je privukao najveću pažnju na ovom događaju bio je sa pićima nazvanim "Jugoslavija". Predstavnice ove kompanije bile su obučene kao pionirke, a cilj im je, kako kažu, da kod ljudi probude neku dozu nostalgije.
- Želeli smo da ovim putem probudimo sećanje na jugoslovenske heroje i pošaljemo snažnu poruku svima iz regiona. Takođe, fokus su nam istočna tržišta, pa smo zato odlučili da iskoristimo zvezdu petokraku kao simbol našeg proizvoda - navodi predstavnica ovog brenda.
Dodaju da im je cilj da prikupe što više kontakata na sajmu, ali i da prikažu regionu da Srbija ima veoma kvalitetna pića.
- Voleli bismo da naše proizvode koji su poreklom iz Srbije predstavimo stranim delegacijama i predstavimo rakiju i vina iz naše zemlje u najboljem svetlu - zaključuje ona.
Podsetimo, Pojedinačna ulaznica za posetioce sajma košta 500 dinara (4,5 evra), grupna (najmanje 20 posetilaca) 400 dinara (3,5 evra), a porodična ulaznica (roditelji sa decom do 16 godina) 1.000 dinara (8,5 evra).
BONUS VIDEO: Vučić, Rama i Kovačevski otvorili sajam vina "Vinska vizija Otvorenog Balkana"