SJAJNE VESTI: Završeno asfaltiranje Istočnog kraka Koridora 10! Evo kada će biti otvoren (FOTO)
Do sada je za Istočni krak Koridora 10 isplaćeno 476 miliona evra za 87 kilometara
Asfaltiranje Istočnog kraka Koridora 10 danas će biti završeno, uslediće postavljanje horizontalne i vertikalne signalizacije, provera opreme u tunelu Bancarevo, a Koridori Srbije će već od 31. oktobra biti spremni za otvaranje deonice Prosek-Crvena reka za saobraćaj, rekao je danas direktor sektora za izgradnju Koridora Srbije Aleksandar Senić.
SRPSKI KROMPIR sve traženiji u svetu! Uslovi IDEALNI za proizvodnju
VUČIĆ NAREDIO: Put Velika Plana-Smederevska Palanka mora da bude završen ove godine!
DOBRE VESTI: Za pomoć penzionerima država izdvaja 8,7 milijardi dinara
Kada će biti svečano otvaranje ove deonice koja znači i da je čitav Istočni krak Koridora 10 završen i otvoren za saobraćaj odlučiće nadležni, rekao je on.
- Posle Grdeličke klisure ovo je najteža deonica na Koridoru 10, tu su na žalost loše izvršenja geotehnička ispitivanja i morali smo da menjamo skoro celu projektno tehničku dokumentaciju paralelno vršeći dodatna geotehnička istraživanja, izmenu projekata i izvodeći radove - rekao je Senić.
- Do sada je za Istočni krak Koridora 10 isplaćeno 476 miliona evra za 87 kilometara, što je oko 5,5 miliona evra po kilometru računajući i pet tunela čija je ukupna dužina oko tri kilometra - rekao je Senić.
Novac koji je isplaćen, tačnije 476 miliona evra, krediti su Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj, Svetske banke i ono što je Srbija isplatila iz budžeta.
Najveći izazov na Istočnom kraku bila je kosina šest kod tunela Bancarevo gde je rešenje pronađeno u produžetku jedne od tunelskih cevi galerijom što izvedeno za nekoliko meseci.
Istočni krak Koridora 10 gradi se od 2010. godine, a na deonic koja se poslednja završava od Proseka do Crvene reke, radi se od marta 2012. godine.
Šef projekta Istok u Koridorima Srbije Dušan Mijuk kaže da je reč o impresivnom neimarskom poduhvatu u kome je najveći izazov na izgradnji bila borba sa prirodom.
- Stabilizacija je izvršena na 40 kosina, na ovoj deonici Bancarevo - Crvena reka na 26 i 14 kosina na deonici Prosek - Bancarevo ali uspešno smo savladali u toj borbi imali smo - rekao je on i dodao da je bilo 4-5 kosina nalik onima u Grdeličkoj klisuri.
Na deonici je 87 mostova, pet tunela, pet saobraćajnih petlji, a u Istočni krak Koridora 10 ugrađeno oko 780.000 tona asfalta, iskopano oko 12,5 miliona kubika materijala, dok je u nasipe ugrađeno oko 9,5 miliona kubika materijala.
- Svi radovi biće završeni u predviđenom roku, radili smo u dve i tri smene ovih dana, intenzivno, da bi se posao okončao i priveo kraju - rekao je on.
- Uz asfaltiranje oko galerije kod tunela Bancarevo 60- 70 radnika Integral inženjeringa radi na nasipanju krova i zaštiti galerije - kaže šef gradilišta Osman Kasić.
U galeriju koja je naknadno projektovana i izgrađena zbog klizišta postavljena su 132 šipa, sa preko 10.000 kubika betona, i 2,5 hiljade tona armature.
- Iskopano je 40.000 kubika zemlje, a nasuto oko 80.000 kubika zemlje koja će služiti kao "kontrateg" eventualno da ne dođe do nekog novog klizišta - rekao je Kasić.
POSKUPLJENJE? Svinjska kuga SATIRE mesnu industriju, prerađevina iz inostranstva NEKONTROLISANO raste
U PEKINGU OTVOREN NAJVEĆI AERODROM NA SVETU: Krenuli prvi letovi sa Dasinga vrednog 63 milijarde dolara (VIDEO)
PONOVO NAJBOGATIJI NA PLANETI: Gejts prvi na Fobsovoj listi!
Najstabilnija ruska valuta nije novac: UMESTO PLATE 15 BOCA VOTKE!
Danski "Kentaur" otvorio proizvodni pogon u Vranju: Do kraja godine zaposlenje za još 200 radnika