Skoro 4.000 radnika i 1.500 mašina gradi Moravski koridor! Prvi digitalni auto-put u Srbiji, imaće 11 petlji i 71 mostom
Prvi digitalni auto-put u Srbiji ubrzava povezivanje Kopaonika i centralne Srbije.
Radovi na Moravskom koridoru, prvom digitalnom auto-putu u Srbiji, intenzivno se nastavljaju i tokom leta. Ova moderna saobraćajnica, koja će značajno skratiti put do Kopaonika i drugih važnih destinacija u centralnoj Srbiji, već je delimično puštena u saobraćaj. Krajem prošle godine otvoreno je 28 kilometara prve deonice, čime je Kruševac dobio izlaz na auto-put.
Planirano je da do kraja godine bude završeno novih 50 kilometara auto-puta, dok se celokupan projekat, koji obuhvata 112 kilometara najnovije digitalne saobraćajnice, očekuje da bude završen sledeće godine, spajanjem Trstenika i Adrana. Moravski koridor će povezati Rasinski, Raški i Moravički okrug, značajno unapređujući lokalnu infrastrukturu i otvarajući vrata novim investicijama i radnim mestima.
Skoro 4.000 radnika i 1.500 mašina gradi Moravski koridor
Trenutno, na gradilištu duž čitave trase angažovano je 3.700 radnika i 1.500 jedinica mehanizacije, sa fokusom na deonici od Koševa prema Trsteniku, gde je nasip gotovo završen, a većina objekata je u finalnoj fazi izgradnje. Takođe, započeti su i ključni radovi na uređenju 13 kilometara toka Zapadne Morave i gornjim slojevima kolovozne konstrukcije.
Ovaj projekat, čija je vrednost blizu 800 miliona evra, izvodi konzorcijum američke kompanije Bechtel i turske Enka. Moravski koridor će povezati tri okruga sa ključnim koridorima 10 i 11, odnosno sa auto-putevima Beograd - Niš i "Miloš Veliki", čime će se značajno poboljšati saobraćajna povezanost centralne Srbije.
Osim povezivanja velikih gradova poput Čačka, Kraljeva, Vrnjačke Banje, Trstenika, Kruševca i Stalaća, Moravski koridor će trajno rešiti problem poplava u ovom regionu, regulacijom tokova Južne i Zapadne Morave. Ova saobraćajnica, izgrađena za maksimalnu brzinu od 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust, čineći je najmodernijim putem u Srbiji.
Projekat je započet u decembru 2019. godine, a planirano je da do kraja ove godine bude završeno ukupno 166 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica širom Srbije, sa ambicijom da se ta cifra do 2027. godine utrostruči.
Do kraja godine Trstenik i Vrnjačka banja na mreži auto-puteva
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić obišao je radove na izgradnji Moravskog koridora, na deonici od petlje Koševi do sela Medveđa kod Kruševca, gde se uverio da radovi teku po planu, te da će do kraja godine biti završena deonica od Kruševca do Vrnjačke banje, kada će i Banja i Trstenik biti priključeni na mrežu auto-puteva. Više o tome pročitajte u našoj odvojenoj vesti.