SPASILI SE OD BANKROTA: Lufthanza prihvatila pomoć države
Deoničari nemačke aviokompanije Lufthansa odlučili su na skupštini da prihvate državnu pomoć u vrednosti od devet milijardi evra za spasavanje od bankrota.
Više od 98 odsto deoničara, što predstavlja ukupno 39 odsto deonica Lufthanse, glasalo je za paket spašavanja.
Prvi put u Srbiji: Elektronski upis u srednje škole
Iz NBS stiže odgovor na pitanje koje zanima sve: Da li morate da nastavite da plaćate kredit posle 1. jula?
Ministar Đorđević poručio ženama: Budućnost pripada vama
Država će sada preuzeti 20-postotni udeo u kompaniji, što ljuti neke vlasnike koji će sudelovati u njihovoj investiciji. Konkurenti u avio industriji takođe su nezadovoljni.
Potvrda paketa za spašavanje nije bila očigledna, jer se najveći deoničar Lufthanze, bavarski biznismen Heinz Hermann Thiele, protivio tome sve do srede, kada se očito predomislio.
Karsten Špor , izvršni direktor, ranije je upozoravao da će glasanje o državnoj pomoći biti "istorijski trenutak" i odlučiće sudbinu tog vazduhoplovnog giganta.
Desetine zaposlenih okupili su se ispred sedišta tokom glasanja, zahtevajući da uprava glasa za državnu pomoć.
Prema sporazumu o pomoći, Lufthanza će od države dobiti devet milijardi eura. Očekuje se da će državni fond za stabilizaciju WSF doprineti 5,7 milijardi evra imovini matične kompanije, uključujući i otplatna sredstva.
Osim toga, WSF će novim dokapitalizacijama platiti 300 miliona evra i steći 20% vlasništva, što bi se moglo ubuduće povećati na 25 odsto i jednu deonicu, čime bi i kompanija biti odbranjena od mogućih neprijateljskih preuzimanja.
Zajam od tri milijarde evra od državne razvojne banke KfW i privatnih banaka planiran je na period od tri godine.
Nemačka država vratiće se u vlasničku strukturu Lufthanse sa 20-odsto udela prvi put od privatizacije 1997. Pored toga, biće joj dodijeljene dve pozicije u nadzornom odboru kompanije.
Evropska komisija već je najavila zeleno svetlo za državnu pomoć Lufthansi. Kako je u Briselu objašnjeno, ubrizgavanje je dozvoljeno, ali kao rezultat, kompanija će morati da osigura prostor za druge aviokompanije na aerodromima u Frankfurtu i Minhenu kako bi osigurala fer konkurenciju.
Međutim, finansijska pomoć već je naljutila neke konkurente u toj industriji, uključujući irsku niskobudžetnu aviokompaniju Ryanair, gde su najavili da će pred Evropskim sudom pravde osporavati Lufthanzinu pomoć.
- Ovo je spektakularan primer bogate evropske zemlje koja ignoriše europska pravila u korist svoje nacionalne industrije i na štetu siromašnijih zemalja - kazao je Majkl O'Leary, izvršni direktor irske aviokompanije.