SPREMNI DA DAJU GOMILU NOVCA - KUPOVNA MOĆ SRPSKIH GASTARBAJTERA: Znatno utiču na razvoj privrede u Srbiji!
Razlog je što su se tokom proteklih pet decenija integrisali u lokalne sredine
Oni koji žive generacijama u Austriji, Nemačkoj i Švajcarskoj više ne odgovaraju klasičnom klišeu "gastarbajtera".
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/02/16/101012233_10221977687140141_4424077444596629504_o.jpg?itok=yFovdh91)
GRAĐANI SRBIJE OTVORITE SVOJE NOVČANIKE - STIŽU PARE! Ovako izgleda kalendar isplate državne novčane pomoći
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/04/28/pjimage_1_0.jpg?itok=wguWpfzF)
SVAKI DAN 100 MILIONA EVRA PRIHODA OD TURIZMA: Hrvati se pohvalili koliko trenutno imaju turista
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/07/25/shutterstock_1894699555.jpg?itok=fCv0jTDK)
SA KOJOM VAKCINOM SE NAJLAKŠE PUTUJE: U Srbiji od četiri ponuđene, DVE su u samom vrhu za "prolaz"
Razlog je što su se tokom proteklih pet decenija integrisali u lokalne sredine i razvili u atraktivnu ciljnu grupu za srpsku privredu.
Radi se o ciljnoj grupi do milion ljudi sa godišnjom kupovnom moći od 23.600 do 40.700 evra po osobi.
To je ciljna grupa koja voli da troši i od kojih neki već u 3. i 4. generaciji žive u najrazvijenijim industrijskim zemljama i deo su tamošnjih društava visokih performansi.
Ovi podaci objavljeni su na portalu "Statista", globalnoj biznis data platformi.
Kupovna moć u ovim zemljama meri nominalno raspoloživi neto prihod stanovništva, uključujući državne naknade poput naknada za nezaposlene, dečije dodatke ili penzije i dostupna je za troškove života, potrošnju ili uštedu. Kupovna moć je, ujedno, i najčešće korišćeni pokazatelj potencijalne potrošnje.
U Nemačkoj je godišnja kupovna moć po stanovniku 23.637 evra, u Austriji 24.232 evra, a u Švajcarskoj čak 40.793 evra.
Iz tog razloga dijspora koja živi u Austriji, Nemačkoj i Švajcarskoj i koja je emotivna po pitanju zemlje iz koje dolazi ili potiče i rado provodi odmore i praznike u Srbiji, može znatno uticati na razvoj lokalne privrede.
Kao visokoplatežni krajnji kupci oni su spremni da potroše više novca na šoping, putovanja, provod i zabavu, ali i da ulažu u nekretnine i pokreću biznis u Srbiji.
Najvažnije je pronaći pravi put do te ciljne grupe i uveriti ih u proizvode, usluge i ponude koje garantuju pouzdanost, kvalitet i najbolju uslugu.
Veliku kupovnu moć dijaspore u ovim zemljama, dokazuje i zvanični podatak Narodne banke Srbije o doznakama iz Austrije, Nemačke i Švajcarske, koje su 2019, pre pandemije koronavirusa, iznosile 1,89 milijardi evra, što je 54,09 odsto ukupnih doznaka iz celog sveta u toj godini (3,5 milijardi).
Realni iznos je znatno veći, s obzirom na neformalne kanale slanja novca u Srbiju autobusom, preko prijatelja i na slične načine.