Srbija PONOVO U IGRI za Folksvagen: Kreće borba sa KONKURENTIMA, evo koji je njihov PLAN!
Bugarska, Rumunija i Srbija ponovo su u igri za "Folksvagenovu" novu fabriku, pošto je nemačka kompanija suspendovala investiciju u turskom gradu Manisi zbog učešća te zemlje u vojnoj akciji u Siriji.
Odluka Folksvagen grupe da stavi svoju investiciju u Turskoj na čekanje započela je ponovo takmičenje među balkanskim zemljama, koje su se ranije borile da ugoste postrojenje od 1,3 milijarde evra.
Bugarska, Rumunija i Srbija nadaju se da će se "Folskvagen" vratiti svom ranijem užem izboru u kojem su se nalazile balkanske države i severna Afrika.
Investicija bi bila jedna od najvećih među proizvođačima automobila u bilo kojoj od tri zemlje, koje su se "dugo borile protiv korupcije, ali i poboljšavale infrastrukturu".
Od novembra povećanje plata za 600.000 u javnom sektoru!
"Umrla je jesenja hladnoća - put se smrzava" Šefica MMF-a, stihovima Puškina, objašnjava stanje svetske ekonomije
POVEĆANA PRODAJA AUTOMOBILA: U septembru registrovano više novih vozila u Evropi
"Folksvagen" je posle dužeg analiziranja uslova koje su nudile Bugarska, Srbija i Turska, koje su se našle u užem izboru, za izgradnju fabrike odabrao Manisu, 40 kilometara severoistočno od Izmira, na zapadnoj obali Turske, a proizvodnja bi trebalo da počne 2022. godine.
Kompanija je ipak u utorak saopštila da je odložila konačnu odluku o izgradnji u Turskoj, usled međunarodnih kritika zbog vojne operacije te zemlje u Siriji i zabrinutosti zbog potencijalnog pada reputacije. Jedan od kandidata ponovo je i Srbija, pišu svetski mediji.
- Investicija "Folksvagena" pomogla bi stabilizaciji celog regiona i koristila toj kompaniji, jer Srbija i dalje ima kvalifikovanu radnu snagu za ovu industriju - rekao je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.
Bugarska vlada spremna je da pojača svoju ponudu i udvostruči subvencije "Folksvagenu" na 260 miliona evra sa početnih 135 miliona, izjavio je Rosen Plevneliev, član Uprave nevladinog bugarskog automobilskog klastera.
- Bugarska je pripremila predivan predlog, koji po zakonu Evropske unije nudi sve što je moguće - rekao je Plevneliev, koji je i bivši predsednik Bugarske, u sredu na bugarskom javnom radiju BNR. On je dodao da ova zemlja može da proširi saradnju sa "Folksvagenom" i u drugim oblastima.
- Bugarska planira da izgradi infrastrukturu za električne automobile. Takođe imamo ideje kako da pomognemo proizvođača automobila dodatnim infrastrukturnim i obrazovnim merama - rekao je Plevneliev.
Izvršni direktor Agencije "InvestBulgaria", Stamen Janev, rekao je da je ta država "pokrila" sve zahteve investitora kao i da su ponudili i više od toga.
- I dalje smo dobar faktor stabilnosti u regionu, kao lojalan partner i čekamo konačnu odluku - kazao je.
Odlukom "Folksvagena" o odlaganju gradnje pogona u Turskoj, i Rumunija je saopštila da je ponovo u igri za investiciju.
- Započeli smo nove razgovore sa "Folksvagenom" - izjavio je u sredu rumunski ministar trgovine Stefan Radu Oprea.
Rumunija, za razliku od Bugarske, kao i Srbija u kojoj posluje "Fijat", već ima fabriku automobila. U toj zemlji pogone imaju "Ford", kao i domaća "Dačija", koja je u vlasništvu "Renoa".
Nova fabrika "Folksvagena" trebalo bi da proizvodi sledeće generacije "folksvagen pasata" i "škode superb" sa maksimalnim godišnjim proizvodnim kapacitetom od 300.000 vozila, navodi se u internom dokumentu kompanije koji je objavio "Automotive News Europe". To će olakšati ograničenja kapaciteta u češkim pogonima kompanije "Škoda" i omogućiti "Folksvagenovoj" fabrici u Emdenu u Nemačkoj da pređe sa proizvodnjom.