Šta da radite ako vam trgovac ODBIJE REKLAMACIJU na obuću? Ovo je PRVI KORAK koji treba da preduzmete
Sve više se prodaje obuća lošeg kvaliteta
Potrošači sve češće ne mogu da ostvare prava prilikom reklamacije na obuću, ali se na našem tržištu poslednjih godina prodaje obuća sve lošijeg kvaliteta. Pitanje koje se postavlja jeste šta građani da rade u situaciji kada im trgovac odbije reklamaciju iako su sigurni da su u pravu, jer su im cipele, na primer, pukle samo nekoliko meseci od kupovine?
Švedska kompanija otvara fabriku u OVOM srpskom gradu, radna mesta za 1000 ljudi
U poslednje vreme većina trgovaca ima ugovore sa nekim od akreditovanih kuća za veštačenje kako bi bili sigurniji u odluku koja je doneta prilikom reklamacije. Trgovac može i bez navedenih veštačenja sam donositi odluku o reklamaciji, jer za takozvanu saobraznost robe ugovoru odgovara upravo trgovac.
Nigde se u zakonu ne navodi obaveza trgovca da ima ugovor sa nekom od ovih kuća, pogotovo što su i njihove odluke na sudu podložne obaranju. Prvi korak nakon odbijanja reklamacije jeste da se uloži prigovor na reklamaciju. Trgovac nije u obavezi da opet prihvati prigovor, ali većina trgovaca ne pravi problem da se uloži žalba i izvrši ponovno veštačenje.
IZVOZ U RUSIJU: Proširena lista proizvoda oslobođenih od carina
Ukoliko nakon toga građanin ponovo ne uspe da pozitivno reši reklamaciju, može da uradi veštačenje o vom trošku u nekoj akreditovanoj kući za veštačenje i na taj način dokaže da je obuća nekvalitetna.