ŠTA SE TO DEŠAVA SA BOINGOM? Otpadaju DELOVI letelica, avioni PADAJU usred leta, uzbunjivač MISTERIOZNO umro... Poznata aviokompanija u OZBILJNIM problemima (FOTO/VIDEO)
FAA sprovodi istragu
Pomislili biste da Boingova već bedna 2024. ne može biti gora. Ali u ponedeljak, 787 drimlajner je iznenada pao usred leta, povredivši desetine putnika, nakon što je pilot rekao da je privremeno izgubio kontrolu nad letelicom.
OVA NAMIRNICA USKORO POSTAJE LUKSUZ: Pozdravite se sa svima omiljenom poslasticom!
DEKA JOVA GAZI DEVETU DECENIJU, ALI SVOJU RADIONICU NE NAPUŠTA: Zahvaljujući Goranu Bregoviću ceo svet zna za njegove proizvode (VIDEO)
OVO NEMA NIGDE! Prodao stan, pa kupca pokušao da izbaci ZBOG NEMOGUĆEG RAZLOGA
Pilot je uspeo da se oporavi i bezbedno spusti avion, ali još nije jasno šta je izazvalo tako dramatičan pad leta LATAM-a iz Australije za Novi Zeland. LATAM je to nazvao „tehničkim događajem“. Boing je rekao da radi na prikupljanju više informacija. Ali to nije vest koja je trenutno potrebna menadžmentu Boinga (ili letećoj javnosti).
Neprekidni niz loših vesti kompanije počeo je prvog vikenda u godini, kada je deo aviona Alaska Airlines 737 Mak odleteo sa strane aviona odmah nakon poletanja. Preliminarna federalna istraga otkrila je da Boeing verovatno nije stavio zavrtnje u takozvani čep za vrata koji su dizajnirani da spreče da deo odnese avion.
Taj incident je rezultirao privremenim prizemljenjem određenih mlaznjaka 737 Mak širom zemlje, praćeno saslušanjima u Kongresu, odlaganjem proizvodnje i isporuke, višestrukim federalnim istragama — uključujući krivičnu istragu — i zalihama koji je ove godine izgubio četvrtinu svoje vrednosti, brijajući više od 40 milijardi dolara od tržišne vrednosti kompanije.
Između tužbi, potencijalnih kazni i izgubljenog posla, Boing bi mogao da izgubi još milijarde dolara od eksplozije.
Ali loše vesti nisu tu prestale. U februaru su piloti aviona United Airlines 737 Mak izvestili da su se kontrole leta zaglavile kada je avion sleteo u Njuark. Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja istražuje. Pre dve nedelje, Federalna uprava za vazduhoplovstvo je označila bezbednosne probleme sa opremom za odleđivanje na modelima 737 Mak i 787 Dreamliner koji bi mogli da dovedu do gubitka potiska motora. FAA dozvoljava avionima da nastave da lete, a Boing je rekao da problem ne predstavlja neposredan bezbednosni rizik.
Zatim, prošle nedelje, Boing je dobio još loših vesti: NTSB je rekao da Boing još nije dostavio dokumentaciju kompanije koja dokumentuje korake preduzete na proizvodnoj traci za zamenu čepa na vratima na avionu Alaska Airlinesa. Boingov razlog: Ti zapisi zapravo ne postoje.
A FAA je saopštila da Boingovi problemi sa bezbednošću i kvalitetom prevazilaze njegovu nemogućnost da proizvede papirologiju. Pregledajući Boingov proizvodni tok i standarde, FAA administrator Majk Vitaker rekao je u ponedeljak da je regulator pronašao probleme sa „zaista važnim“ aspektima Boingove proizvodne i montažne linije.
- To nisu bila samo pitanja papirologije. Ponekad je to redosled kojim se posao obavlja. Ponekad je to upravljanje alatima. Zvuči pomalo pešački, ali u fabrici je zaista važno da imate način da efikasno pratite svoje alate, tako da imate pravi alat i da znate da ga niste ostavili za sobom - rekao je Vitaker na konferenciji za novinare.
Boing je rekao da radi na nekoliko problema koje je Vitaker identifikovao. FAA je naložila proizvođaču aviona da do kraja maja dostavi plan za rešavanje problema u proizvodnji.
- Na osnovu revizije FAA, naših padova kvaliteta i nedavnog izveštaja ekspertske komisije, nastavljamo da sprovodimo trenutne promene i razvijamo sveobuhvatan akcioni plan za jačanje bezbednosti i kvaliteta, i izgradnju poverenja naših klijenata i njihovih putnika. Mi smo potpuno fokusirani na preduzimanje značajnih, demonstriranih akcija sa transparentnošću na svakom koraku - saopštio je Boing u saopštenju.
Akcije Boinga (BA), koje su u ponedeljak pale 3% na vesti o zastrašujućem letu LATAM, pale su za još 4,5% u utorak. To je drugi najgori učinak u S&P 500, iza samo Tesle.
Ali Boingov užasan početak 2024. je mnogo više od cene akcija. Kompanija je ušla u godinu sa već narušenom reputacijom. Vraćanje poverenja avio-kompanija, regulatora i putnika postaje sve teže sa svakim novim incidentom i lošim naslovom.
Smrt uzbunjivača
Bivši dugogodišnji zaposleni Boinga koji je izrazio ozbiljnu zabrinutost u vezi sa proizvodnim standardima kompanije pronađen je mrtav u Čarlstonu u Južnoj Karolini tokom vikenda, saopštila je kancelarija mrtvozornika okruga Čarlston.
U saopštenju za javnost iz kancelarije mrtvozornika okruga Čarlston navodi se da je Džon Barnet (62) umro 9. marta od „onog što se čini da je samonaneta prostrelna rana“. Gradska policijska uprava kaže da detektivi istražuju slučaj i "čekaju formalni uzrok smrti, zajedno sa svim dodatnim nalazima koji bi mogli dodatno rasvijetliti okolnosti oko smrti gospodina Barneta".
U izjavi koju su Si-En-En-u dali njegovi advokati, navodi se:
- Džon je bio usred davanja iskaza u slučaju odmazde uzbunjivača, koji se konačno bližio kraju. Bio je veoma raspoložen i zaista se radovao što će ovu fazu svog života ostaviti iza sebe i nastaviti dalje. Nismo videli nikakve naznake da će sebi oduzeti život. Niko ne može da veruje. Svi smo uništeni. Treba nam više informacija o tome šta se desilo Džonu. Policija u Čarlstonu treba da istraži ovo potpuno i tačno i saopšti javnosti šta sazna. Nijedan detalj se ne može ostaviti neokrenut.
Izvor: Srbija Danas/Si-En-En/Prenela: T.M.