STIGLA PREPORUKA BANAKA IZ SRBIJE: Koristite e - bankarstvo, što manje ljudi i kontakata u ekspoziturama
Udruženje banaka Srbije (UBS) preporučilo je danas građanima da tokom trajanja aktuelne situacije korona virusa, više koriste elektronsko bankarstvo i da u ekspoziture banaka dolaze samo ukoliko je neophodno.
Banke u Srbiji prilagodile su svoj rad aktuelnoj situaciji u našoj zemlji i preduzele brojne mere kako bi zaštitile zdravlje klijenata i svojih zaposlenih, saopštilo je danas Udruženje banaka Srbije.
VLADA SRBIJE OGRANIČILA CENE: Ovih 36 osnovnih životnih namirnica NE SME DA POSKUPI!
Medicinskim sestrama plata ide na 450 evra: Država odobrila povišicu za sve ZDRAVSTVENE RADNIKE zbog korona virusa
Vučić: Tražićemo od banaka odlaganje naplate kredita na 90 dana
Sanitarni i higijenski standardi u filijalama podignuti su na najviši nivo, a pojedinačna uputstva razlikuju se u detaljima od banke do banke, kaže se u saopštenju.
Za ove mere, kažu u UBS, banke su pripremljene od ranije i u skladu sa zakonskim obavezama i internim procedurama imaju adekvatne planove za postupanje u ovakvim situacijama.
- Ono što je najvažnije za građane jeste preporu kada u ekspoziture dolaze samo ukoliko je neophodno, poštujući pritom propisane obrasce ponašanja, te da intenzivnije koriste digitalne kanale. Na raspolaganju su im opcije mobilnog i elektronskog bankarstva 24/7, kao i call centri i internet stranice banaka za informisanje - navodi se u saopštenju.
U skladu sa navodima Svetske zdravstvene organizacije građanima se savetuje da što više koriste bezgotovinske vidove plaćanja, kako bi izbegli dodir sa gotovim novcem.
- U situaciji u kakvoj je danas Srbija, kao i čitav svet, za građane je važno da imaju na raspolaganju pouzdane i bezbedne bankarske usluge. Kao neko ko je u svakodnevnom kontaktu sa svim finansijskim ustanovama, mogu da kažem da je bankarski sektor u Srbiji u potpunosti spreman da tu uslugu pruži - kaže generalni sekretar UBS Vladimir Vasić.
Što se tiče zaštite zaposlenih u bankama, i tu su preduzete opsežne mere, kaže se u saopštenju.
- Najčešće je u pitanju ukidanje sastanaka licem u lice i prelazak na digitalnu komunikaciju, ograničenje službenih putovanja, podizanje higijenskih standarda. Banke pojedinačno razmatraju opciju rada od kuće, ali tako da to nikako ne utiče na uslugu pruženu klijentima.